Cara Mudah Buat Magic !



Cara Mudah Buat Magic I Korang pernah terlintas untuk buat magic setelah menonton cerita magic di televisyen . Aku pun pernah la juga belajar buat magic dulu,tapi lebih kepada simple magic.orang melayu cakap magic budak-budak sekolah . hehe Antara yang pernah aku buat adalah, main silap mata mengguna kan kad troop . Tapi tak menjadi pun. hehe

Korang kena David Blaine ?

David Blaine at the Grand Canyon.jpg
david blaine

Antara magician yang terkenal di dunia ini.Pada tahun 2000 , dia pernah membekukan diri dia dalam satu peti lut sinar selama 63 Jam 42 Minit 15 saat . Dalam peti tu pula di bekalkan dua tube untuk air dan udara. manakala satu tube lagi untuk saluran kencing beliau.Tanpa di sangka, dia mampu bertahan selama 63 jam dalam peti itu. dan kejadian itu di saksikan oleh penduduk New York ketika itu.

Jadi, ada ka cara mudah buat magic dalam hidup ini ? jawapannya ada . kita boleh cuba magic-magic mudah untuk menghiburkan orang ramai. contohnya sembunyikan duit syiling di belakang tangan , hilangkan duit syiling dengan menggunkan tangan satu lagi. aku pasti cara ini berkesan untuk kanak-kanak. pasti mereka terhibur dan gembira.


Ada satu video magician yang buat magic yang patut korang tonton . Magic yang di lakukan oleh Shawn Farquhar dan dia juga mengajar teknik mudah buat magic. Jadi tunggu apa lagi . Selamat Belajar !
Short Magic Trick by Shawn Farquhar


Sekian.
Previous Post Next Post