Pesanan Ustaz Ismail Kamus

22 September 2013




Assalamualaikum..

alhamdulillah..hari ni kita dpt hidup, bernafas dan mnggunakan nikmat ALLAH yg cukup bnyak..

insyaallah..hari ni..aku nak share ngan korang pesanan dri Ustaz Ismail Kamus dalam ceramah beliau di Pulau Pinang pada 21 sept 2013

1. Ingat pesan lukman al-hakim :

"Wahai Anak , Apabila kamu berjalan di mana2 sahaja , kalau ada majlis ilmu , maka singgah lah.."

2. Ada 5 pecahan di dunia ini

 i . Malaikat .
ii . Manusia dan Jin
iii. Binatang
iv.tumbuhan
v. lain2 sprt emas , besi dan sbgainya

3. jgn pakai akal sangat tapi guna kan hidayah.

4. melambatkan taubat itu dosa.

5.Jgn pandang kecil akan dosa yg kita buat ... ingtlah yg kita buat dosa ni kat sapa ??

6. ubat hati :
    i. duduk dalam majlis org soleh.
    ii. baca Al-quran
    iii. puasa.
    iv. minta ampun dosa pada waktu sahur(pagi)

7. hisab diri kamu seblum di hisabkan, timbng amalan kamu seblum kamu di timbngkan

8. imam ghazali pesan : jgn takut mati , tpi takot laah sbb amalan kita masih tak cukup untuk bawa mati.

9. takot pada ALLAH..jgn putus silaturrahim.
10. sombong kepada org sombong adalah sedekah

11. jgn syirik kan ALLAH..

12. 1 rakaat solat malam= 1000 solat di siang hari..

alhamdulillah..sbnrnya bnyak lgi nk tulis tp cukup kot skdar ni..jom kita amal kan apa yg dah di beritahu oleh alim ulama kita..

sayangilah ulama..ajak kawan2 , anak2 ,suami atau isteri ,ayah dan bonda dan adik beradik kita dan sesiapa saja untk cintakan Ulama

NABI bersabda : " ulama itu perwais para Nabi "

jom sayang ulama !!

p/s : bnyak dpt kata2 hikmah dri ustaz..terharu..rupanya..perkerjaan kita tk menjadi sbb hati..check balik hati kita..klau da salah, minta ampun pd ALLAH.. yg pnting jgn putuskan silaturrahim !!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

** jemput join segmen terbaru aku k !! ada hadiah menanti huhu.. [ KLIK SINI ]

2 ulasan:

  1. terima kasih . info ni sangat bermanfaat . hati juga kena ikhlas dan bersih bila nak wat keje ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. btul.. bru happy bila bekerja ^_^.. moga bermanfaat ^^

      Padam

Kataubaid© .