PERPISAHAN YANG DIRANCANG..


Assalamualaikum.. 

   ALHAMDULILLAH..akhirnya dpat juga masuk ke alam blogger ni, Setelah sekian la meninggalkannya..
syukur yg tk terhingga kita panjatkan kepada ALLAH S.A.W kerana masih di peluang tuk meneruskan hidup di dunia ini terutama di bulan yg mulia yakni Ramadhan.Kta juga telah memasuki fasa terakhir dlam ramadhan,jom kwan2 kita refleks balik diri kita pa yg kita dah buat ktika first ramadhan hingga hari ni..renung2kan..klau masih kurang, ayuh tambah amalan dgan bca AL-QURAN Solat Sunat zikir dan sebgainya..masa masih belum terlewat dgan baki ramadhan yg ada, kita masih boleh tuk overcome balk pa yg kta tinggal.. make sure kita dpat keampunan dr ALLAH..

"jadikahlah Ramadhan kali in sbga ramadhan yg terbaek dalam hidup kita"


Rasulullah s.a.w bersabda :
“Barangsiapa yang berpuasa pada bulan Ramadhan
dengan penuh keimanan dan mengharapkan pahala daripada Allah, dosanya yang telah lalu telah diampuni (oleh Allah)”
(Diriwayatkan oleh al-Bukhari dalam Shahih al-Bukhari, Kitab al-Iman – no: 38)

Perpisahan yg dirancang..

Alhamdulillah, tanggal 11 Ogos 2012 adalah hari terakhir pelajar2 PRE-MEDIC MM dan berserta pelajar Program JOM ! , berkampung di Kolej 17 UPM,Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan. Students Pre-Medic telah menghabiskan masa 6 minggu  di sana dengan plbagai aktiviti yg telah di rancang spanjang program di sana..

*adoi formal lak..hehe..sori nk transform to unformal..

Ana one of Pre-Medic MM 2012 students, banyak pengalaman yg ana dpat spanjng tnggal di sana..start ngan first week and follow by other weeks..yg paling penting ialah ana dpat belajar mengenai tanggungjwab. Banyak tanggungjwab yg perlu dilaksanakan dengan smpurna dlam masa yg singkat. Alhamdulillah, ana juga dpt belajar cara mengatasi masalah jika terdpt masalah.

Selain itu, kami di ajar oleh Pensyarah2 dari UPM sendiri dan tidak lupa juga kpada ustaz2 dan ustazah2 dari negara2 arab yg mengajar kami Bahasa Arab Ammiyah.Ustaz Mustafa adalah ustaz tuk group ana (Group 8). Beliau berasal dari IRAQ dan dtg ke Malaysia atas sbb sambung study di universiti di Malaysia. Tidak lupa juga kepada kwan2 Pre-Medic dan JOM ! yg hebat dan stailo..hehe..yg tk pernah kenal erti penat lelah dalam membantu kwan2 yg lain.Korang memang TERBAEK !! My housemate yg gempak !! ->Luqman,Ajwad,Anuar,Aswan,Ruzaini,Muhaimin dan Idrus..aku ingat korang smpai bila2..thankz sbb tlong aku k..mnta halal mkan minum ubai k..sorry klau da wat salah ngan korang.. :)

Seterusnya kepada rakan2 a.k.a adik2 dalam group 8..start dgan first kelas and follow by next class,kita telah membina ukhwah persahabatan antara kita..kita telah membina ' bonding ' antara kita.Insyaallah harap ikatan kita ni akan berkekalan Insyaallah hingga ke syurga.aaammmmiiin.

Ikhwah :Naquib,Firdaus,Fawwaz,Faris,Irfan,Haziq,WAN,Syahmi,Amirul,Aiman,Zaim,Zul dan Ilman .

Akhawat : Ratu,Anis,Diyana,Elia,Dini,Farhana,Elisa,Alini,Farah,Alin,Iffat,Hanis,Hanisah,Ku, Aina,Basyirah,Haziqah,Atika,Sabrina,Nabiha,Nabihah,Aishah,Syuhaida,Fatiha,Yunn,Azliya dan Wan Noraini.

*ni smua group ana..
Tag : Group 8 : Mustafa !! 

Insyaallah,kami bakal mnjdi doktor2,doakanlah kejayaan kami hingga kami tamat study di Mesir dan dapat tinggal kat sna dgan selamat dan selamat pergi dan balik,Insyaallah. Doakan kami kembali ke tanah air nanti agar dpt berbakti kepada Masyarakat..Insyaallah

Untuk G8  :
Thankz a lot,sebab korang bnyak tlong ubai spanjng pre-med 2012.alhamdulillah,kita berjaya siapkan tugasan yg diberikan kepada kita on time.korang juga telah mngajar ubai mcm2,samada dlm study or dlm life kita kt sna.Ubai harap sgt2 korang enjoy the time kat sna.i'm tried my best to make u all feel like that,klau sebaliknya yg korang dpt,sorry sgt2..ubai harap korang akan guna pngalaman korang berinteraksi dgan pelbgai orang masa Pre-Med sbgai soft skill korang tuk jdi seorang doktor yg hebat and Bertaqwa. Mcm Aiman Azlan ckap,bla org sbut nama kita sbgai doktor,seluruh dunia tahu there is only one doctor in this world that they call like that.

contoh: bila org sebut tentang Dr. Syahmi . dan masyarakat akan trfkir hanya satu saja doktor Syahmi dlm dunia ni yg hebat dlm bidang2nya.Insyaallah,Ubai yakin kita boleh melakukannya.

*pesanan dri abg korang.. sorry tk bgi kertas wasiat tu..hehe..dah buat,tpi mcm tk elok ja..hehe..

Sorry sbb da wat salah ngan korang spnjang Pre-Med ni .Korang tk wat salah pun ngan Ubai.zero2 k..hehe..anyway ubai nk ingatkan be responsible to your life,family and friends (especially msa kat egypt nanti) sbb kt sna korang tk org lain tuk tlong kita,tepati masa *yg tulis ni pun sama jer..hehe .. last jgan pentingkan diri sendiri,bila da program,make sure korang ada time program k..jgan buat bnyak alasan.we are growing up..face the life,it very enjoyable..i had xperience it last year durng your age..

huhu..bnyaknya dok membebel kat sini..sorry,anggap ini lah pesanan dri abg korang ni k.. yg mna baik , korang amik. Yg mna tak baik tinggal kan.Insyaallah kita jumpa lgi di Mesir.Harap perpisahan yg telah dirancang ini dpt kita amik pngajarannya dan try untuk amal kn apa saja lmu yg kita dpt di sna..


" Jadilah Doktor Yang BERTAQWA " (^_^)



Sekadar ini saja,pertemuan kita di sini.
jumpa lagi..
thankz sbb sudi membca.. :)

ubaidullah_93


Previous Post Next Post