Sinopsis Filem Kalut Nak Kahwin

Filem komedi, KALUT NAK KAHWIN merupakan sebuah filem mengisahkan tentang kehidupan penduduk di sebuah flat yang tiba-tiba tiada air ketika hari perkahwinan mereka. 


Dibintangi oleh pelakon hebat seperti Ameerul Affendi, Chelsia Ng, Anas Ridzuan dan juga Salih Yaakob. Filem ini kali pertama ditayangkan pada 4 Ogos 2022 di saluran astro first.


Kalut Nak Kahwin berjaya mendapat respon positif dari penonton ketika tayangannya.


Sinopsis Filem Kalut Nak Kahwin



Filem ini diarahkan oleh Yussuf Yunus dan skripnya ditulis oleh Aloy Paradoks.


Sinopsis kalut nak kahwin


Cerita ini Mmengisahkan tentang kehidupan sebuah masyarakat di rumah flat yang mengalami masalah air pada majlis perkahwinan di tempat mereka. Salah seorang daripada mereka adalah Munirah. Dia bingung apabila berlaku gangguan air di flatnya pada hari perkahwinannya. 


Abangnya, Mustaqim cuba mengatasi masalah dan memastikan perkahwinan itu berjalan seperti yang dirancang. Lebih memburukkan lagi, Pak Lang, tukang masak tidak boleh menghidangkan semua juadah untuk tetamu jemputan kerana kesuntukan masa. 


Sinopsis Filem Kalut Nak Kahwin


Tambahan pula berlakun kebakaran, tok kadi ada urusan lain dan pelamin tak siap. Nasib baik, atas nama kerja berpasukan, semua masalah dapat diselesaikan.


baca juga : Drama Kampung Puasa.


Pelakon

Barisan pelakon hebat turut membintangi filem kalut nak kahwin ini. Antaranya adalah 

Amerul Affendi sebagai Mustaqim 

Dee Al-Hadi sebagai Munirah

Chelsia Ng sebagai Honey

Salih Yaacob sebagai Pak Lang

Kartina Aziz sebagai Mak Minah

Anas Ridzuan sebagai Buyut

Aloy Paradoks sebagai Sulaiman

Megat Sharizal sebagai Zaidi

Farouk Hussain sebagai Tok Kadi


Akhir sekali, kalau korang belum tengok lagi cerita ini, jangan risau sebab ia akan diulang siarkan semula pada 9 september 2023 di saluran astro citra. 


Selamat menonton!

Previous Post Next Post