Komen Juri Big Stage 2023 Minggu 1

Komen Juri Big Stage 2023 Minggu 1. Setiap musim komen para juri mendapat perhatian ramai terutamanya bagi para peserta untuk memperbaiki persembahan mereka. Selain itu netizen juga berminat untuk mengetahui apa yang di komen oleh juri sama ada sesuai untuk penyanyi kesayangan mereka atau tidak.


Komen Juri Big Stage 2023 Minggu 1


Komen Juri Big Stage 2023 Minggu 1

Berikut merupakan komen juri untuk minggu 1 bersumberkan astro gempak.


1. Hoondoo (81%) - I Will Go To You Like The First Snow

Aina Abdul - Saya sedih sebab rasa sangat nyanyian mereka. Very good! Next week please do better, vocal very good but too nervous not good. Voice compliment each other, the harmony well blend and very intellectual singer.

Ajai - Its a good combination, both are tools. Not easy to sing duet song. The tone suitable and soothy!

2. COEX (78.67%) - Pink Venom (BlackPink)


Aina Abdul - Saya sangat suka, energetik. Colour cohesive, saya suka nombor dua, ada energi. Vokal, can be better, untuk clearkan suara.

3. Waode (76.67%) - Sial (Mahalini)


Ajai - Apabila starting, nyanyian kamu meragukan saya pop ballad. Banyak flat, kekuatan kamu ada pada feeling. Bila tukar ke dangdut, nyanyiannya asyik. Itu culture nyanyian kamu, fokuskan pada not rendah itu. Nyanyian sedap terletak permulaan lagu.

Aina Abdul - Saya puji dua benda, kamu penyanyi sabar dan fokus. Itu saya dapat tadi. Kamu bijak, ada masukkan elemen dangdut. Pitching dikaburi. Kamu datang dengan pakej, yang lain kena takut.

4. Naufal Azrin (75.67%) - Casablanca


Lah Ahmad - Persembahan awak tadi bila tengok depan-depan sangat-sangat baik. Vokal dan stage presence baik. Saya tak sabar dengar lagu-lagu lain.

Ajai - Ini contestant lelaki bagus, kita ada perjalanan panjang lagi.

5. Aufahanie (75.33%) - Geming Jiwa


Ajai - Ini pemberian! Ini belum max, ada lagi 35% awak simpan. Daripada ekpresi wajah, feel itu belum lagi. Details itu boleh keluar lagi sebenarnya. Selamat datang ke Big Stage!

6. Putera Muhammad (72.33%) - Luka (Madam)


Ajai - Inilah citarasa Malaysia sebenarnya. Jangan lupa akar umbi kita. Nyanyian awak bagus, ada tenor punya singer. C chest voice boleh pergi. Apa awak ada ni, betul-betul lari daripada apa ada di pentas. Tapi pemilihan lagu juga penting, banyakkan lagu komersial biar orang ingat. Selain uji diri pergi barang-barang budak sekarang. Cuba benda belum cuba tapi pakai range kamu.

7. Nadeera Zaini (71.33%) - Kerna Ku Sanggup (Agnez Mo)


Aina - Sepertimana saya gembira tengok anda perform di sini kita share semua memori bersama dari awal. Saya dengar kamu nyanyi lagu nk banyak kali, setiap kali nyanyi sangat indah.

Saya nak tegur sikit setiap kali perform ambil nafas dulu, kalau arragement rush minta bernafas dulu. A bit shaky masa mula-mula. cuba bernafas dan main dengan jiwa, jangan tarik tali.

8. Dem Lepak Boyz (66%) - Lantaklah (XONE)


Ajai - Boleh menari cuma kekuatan vokal tak dengar details. Sebagai group perlu ada susunan. Vokal is the main thing. Ada barang.

Lah - Persembahan kamu menghiburkan. Nampak can pull crowd, vokal ada ups and downs. Good first introduction!

9. Firdaus Rahmat (64%) - Test Drive


Lah Ahmad - Saya terhibur terikat dengan senyuman. Bila tengok enjoy, kitorang pun best. Tahun ni ramai yang berbakat. Ada originality! Awak ada something!

10. Puteri Khareeza (62%) - Duka Sebalik Tawa


Ajai - Saya rasa kamu punyai ton yang sedap tapi kesedapan akan lagi sedap kalau tak ada flat. Flat itu datang kerana nervous dan takut. Pergi max kamu boleh.

11. Isaac Voo (56.33%) - Time Bomb


Aina Abdul - Saya suka penampilan anda, kemas, tajam. Saya suka stage presence, usaha untuk bawa penari. Saya suka penyanyi ada kreativiti di pentas. Nyanyian boleh improve lagi, saya suka ton suara anda.


12. Meer Nash (51%) - Kajima


Aina - You know I love you, saya selalu dengar kamu nyanyi di luar. Saya tahu usaha kamu. Cuma ada 40% lagi kamu tak inject. Tapi saya puji stamina kamu, kamu selesa menyanyi dan menari. Saya nak kamu fokus at leap terutama high note.

Ajai - Pertama kali saya dengar persembahan kamu, saya tiada masalah dengan art direction kamu. Kamu punyai identiti artistik. Ini generasi sekarang punya muzik. Cuma saya ada masalah dengan projection suara kamu terutama apabila muzik itu kuat.


13. Farhan Shah (37%) - Sesuatu Janji (Taufik Batisah)

Ajai - Ini pembawakan dari awak, cuma tambahkan max lagi untuk terus kekal dalam Big Stage.

Runs Lah semulajadi, kita tak boleh develope. Kalau tak ada itu, avoid.

Lah Ahmad - Overall good performance this week, perlu improvement terutamanya pernafasan. Baju tu cuba cari yang lebih selesa. Bila lagu berhenti, cuba at leap.


Previous Post Next Post