Ikut Kartun! Budak 4 Tahun Terjun dari Tingkat 26 Apartment!

Mengerikan apabila kita membaca kisah ini. Baru-baru ini,  seorang kanan-kanak lelaki dari sebuah daerah di China bernama Hunan dilaporkan telah terjun dari tingkat 26 apartmentnya. 

Lebih dasyat, dia terjun dengan menggunakan payung kerana meniru aksi yang dilakukan siri kartun di TV negara berkenaan.


Ikut Kartun! Budak 4 Tahun Terjun dari Tingkat 26 Apartment!



Dia juga bernasib baik kerana selamat dan telah mendapat rawatan di Hospital berdekatan.

Menurut media China Shui Mu Wang, kanak-kanak berusia empat tahun dari wilayah Hunan itu telah meniru plot daripada kartun yang ditontonnya.

Dia berpura-pura payungnya adalah payung terjun dan melompat dari tingkat 26 apabila tiada sesiapa di sekelilingnya.

Laporan mendedahkan bahawa balkoni rumahnya tidak dilengkapi dengan jaring keselamatan anti-kecurian. Ibu dan ayahnya juga tiada kerana bekerja.

Budak itu hanya mempunyai neneknya untuk menjaga dia dan kakaknya. Malangnya, neneknya berada di tingkat bawah, menjaga adiknya semasa kejadian.


Memandangkan budak lelaki itu mempunyai berat badan yang agak ringan, dia, mujurlah, berbantal dengan payung dan beberapa pokok apabila dia tumbang.


Nyawanya tidak dalam bahaya serta-merta, kecuali patah tangan kanan. Dia kini dirawat di hospital tempatan kerana beberapa patah tulang di seluruh badannya.


Previous Post Next Post