Biodata Naufal Azrin Peserta Big Stage 2023

Naufal Azrin Casablanca sertai Big Stage 2023. Penyanyi yang viral dengan lagu casablanca baru-baru ini diperkenalkan sebagai salah seorang peserta big stage 2023. Dapatkah dia menyahut cabaran dalam nyanyian genre berlainan nanti? Jom kita baca biodata naufal azrin di bawah ya. 


Biodata Naufal Azrin Peserta Big Stage 2023


Naufal sebenar merupakan seorang yang Hafiz alquran tau, sebab itu sebutan arab dia sangat fasih.

Biodata 

nama penuh naufal bigstage adalah Ahmad Naufal Azrin ini baru berusia 23 tahun dan dilahirkan pada 7 september 1999. Dia pernah bersekolah di Maahad Tahfiz Imam Syafie (MATIS) di Selangor.

Dia yang berasal dari Kuala lumpur ini mempunyai seorang ibu bernama Norizan Binti Yusof. Naufal memulakan karier nyanyiannya sejak berusia 9 tahun dan ketika itu dia memilih genre nasyid sebagai nyanyiannya. Memang bakatnya dicungkil oleh lagenda nasyid tempatan.

Insatagram : Instagram Naufal Azrin.

 

Karier 

Pada tahun 2019, Naufal menyertai kumpulan Nasyid Zayne yang merupakan kumpulan anak didik Inteam yang juga merupakan lagenda nasyid tanah air.

Kumpulan ini meraih kejayaan komersial menerusi single bertajuk Ya Badratim, Rindu dan Kaulah Cinta, di samping merakamkan lagu-lagu cover bersama dengan rakan penyanyi tempatan.

Naufal meminati penyanyi antarabangsa zayn malik dan menyukai lagu Dusk Till Dawn yang merupakan lagu nyanyian Zayn dan Sia.

 

Penutup

Kita harap bakat yang ada pada naufal azrin semakin dihargai peminat tanah air. Bukan mudah untuk menjadi penyanyi dan yang paling penting jangan putus asa dalam belajar ilmu nyanyian ya.

Semoga berjaya !


 

Previous Post Next Post