Messi jaring Gol Dalam Perlawanan ke 1000

 Lionel Messi menghasilkan detik ajaib pada penampilan ke-1,000 kariernya ketika juara dua kali Argentina menewaskan Australia untuk mara ke suku akhir Piala Dunia. Messi, 35, memenangi cap ke-169 untuk negaranya dan mereka memerlukan kecemerlangannya untuk membawa mereka ke pusingan seterusnya dan perlawanan yang menarik menentang Belanda pada hari Jumaat.


Messi jaring Gol Dalam Perlawanan ke 1000



Messi jaring Gol Dalam Perlawanan ke 1000

Argentina hampir tidak mengancam pada separuh masa pertama tetapi Messi dari Paris St-Germain melelas dalam penyudah rendah yang menarik untuk mencetuskan sambutan liar daripada peminat mereka.


Ia adalah gol ke-789 dalam kariernya, 94 daripadanya datang untuk Argentina, dan Messi kini menjadi penjaring terbanyak bersama di Qatar.


Penyokong Amerika Selatan telah berdiri menyanyi sepanjang perlawanan dan mereka lebih gembira apabila Julian Alvarez menghukum kesilapan Mat Ryan untuk menggandakan kelebihan mereka.


Australia telah menawarkan sangat sedikit tetapi secara mengejutkan menarik satu gol ketika berbaki 13 minit apabila gol pemain gantian Craig Goodwin menepis Enzo Fernandez.


Mereka boleh menyamakan kedudukan sejurus selepas itu menerusi Aziz Behich, yang larian solonya yang luar biasa membawanya melepasi empat pemain, tetapi rembatannya disekat hebat oleh cabaran menggelongsor Lisandro Martinez ketika Argentina berjaya mengatasinya.

Previous Post Next Post