Cameroon Kalahkan Brazil

Cameroon menewaskan pasukan Brazil yang merehatkan ramai pemain tetap tetapi masih menyaksikan kempen Piala Dunia mereka berakhir selepas pertemuan menghiburkan di Stadium Lusail. Vincent Aboubakar menanduk gol kemenangan pada masa kecederaan tetapi kegembiraannya serta-merta bertukar menjadi kekecewaan apabila dia dilayangkan kad kuning kedua kerana menanggalkan bajunya.


Cameroon Kalahkan Brazil


Cameroon telah membebaskan diri mereka dengan baik sepanjang Bryan Mbuemo melakukan penyelamatan yang luar biasa daripada Ederson dari Manchester City, menggantikan penjaga gol Liverpool Alisson, tetapi kemenangan Switzerland ke atas Serbia menamatkan peluang pasukan Afrika itu untuk mara ke pusingan 16 terakhir.


Dengan pasukannya sudah layak selepas dua perlawanan pertama mereka, jurulatih Brazil Tite melakukan 10 pertukaran dan pemain Arsenal, Gabriel Martinelli mengambil peluang untuk mempamerkan aksi cemerlang di mana dia dihalang beberapa kali oleh penjaga gol Cameroon Devis Epassy.


Pasukan pilihan sebelum kejohanan itu menduduki tempat teratas Kumpulan G walaupun tewas dan kini bertemu Korea Selatan dalam fasa kalah mati selepas kemenangan lewat dramatik mereka menentang Portugal menyaksikan mereka mengetepikan Uruguay, yang menewaskan Ghana, menerusi jaringan gol.

Previous Post Next Post