Liverpool Menang, Kurangkan Tekanan keatas Pasukan itu

 Liverpool melakar kemenangan membina keyakinan dalam Liga Juara-Juara apabila Rangers dengan selesa diketepikan di Anfield. Skuad kendalian Jurgen Klopp bergelut untuk prestasi musim ini tetapi pasukan Scotland yang mengecewakan mewakili lawan yang sempurna untuk kembali ke landasan kemenangan ketika Liverpool menghampiri tempat dalam fasa kalah mati.


Liverpool Menang, Kurangkan Tekanan keatas Pasukan itu


Peminat Rangers mengembara ke Merseyside dalam ribuan mereka dan menyokong pasukan mereka dengan bising sepanjang pertemuan memalukan berat sebelah yang sepatutnya dimenangi Liverpool dengan lebih tegas.


Trent Alexander-Arnold meletakkan Liverpool di depan selepas hanya tujuh minit apabila dia melakukan sepakan percuma sejauh 25 ela yang sempurna ke sudut atas dan hanya penjaga veteran Allan McGregor mengekalkan Rangers dalam jangkauan dengan beberapa penyelamatan, mengecewakan Darwin Nunez khususnya.



Liverpool akhirnya mendapat gol kedua yang sepatutnya mereka perolehi lapan minit selepas rehat apabila Mohamed Salah menjaringkan gol menerusi sepakan penalti selepas Leon King mengasari Luis Diaz.


Rangers, yang tidak memenangi sebarang mata daripada tiga perlawanan dalam Kumpulan A, mempunyai peluang lewat apabila Kostas Tsimikas menepis garisan daripada Rabbi Matondo tetapi mereka dikalahkan oleh pasukan Liverpool yang tidak perlu mencapai gear teratas untuk menang.

Previous Post Next Post