Malaysia Kalah, Raih Naib Juara King's Cup 2022

 Malaysia Kalah, Raih Naib Juara King's Cup 2022. Satu perlawanan yang cukup menarik ditunjukkan oleh para pemain skuad kebangsaan. Namun rezeki tak menyebelahi kita apabila kita gagal dalam sepakan penalti menentang tajikistan.


Malaysia Kalah, Raih Naib Juara King's Cup 2022


Malaysia Kalah, Raih Naib Juara King's Cup 2022

Perlawanan yang bermula dengan percubaan menarik dari pemain negara namun selepas itu semua penguasaan bola menjadi milik tajikistan. Namun begitu, ketahanan mental para pemain bertahan dan sekali sekala menyerang sangat membanggakan.

Keputusan akhir, Tajikistan 0-0 Malaysia. Untuk menentukan siapa juara, penentuan penalti berlaku oleh pengadil yang menyaksikan, Malaysia menyelamatkan satu penalti tetapi gagal menjaringkan gol dalam penentuan tersebut.

Malaysia terpaksa akur kalah di tangan tajikistan menerusi sepakan penalti. walaupun kalah, sebagai penyokong bola sepak Malaysia masih berbangga dengan corak permainan para pemain negara. 

Mungkin juga faktor padang yang seperti stadium bukit jalil menjadi faktor kim  pan gon ball tidak menjadi. tapi tetap permainan yang menghiburkan.


Previous Post Next Post