Lesti Kejora Report Polis Kerana Keganasan Rumah Tangga, Rizky Billar Boleh di PENJARA

Penyanyi lagu dangdut indonesia, Lesti Kejora telah melaporkan kepada pihak polis mengenai suaminya atas dakwaan keganasan rumah tangga pada hari rabu yang lalu bertarikh 28.9.2022. Ketua Perhubungan Awam Polis Metro Jakarta Selatan, AKP Nurma Dewi, mengesahkan mengenai laporan itu dan laporan itu juga sudah diterima pihaknya.


Lesti Kejora Report Polis Kerana Keganasan Rumah Tangga
gambar, lesti kejora menangis


Lesti Kejora Report Polis Kerana Keganasan Rumah Tangga

"Laporan masuk malam tadi, laporan polis. Jadi, kakak L. Menurut kak L, dakwaan keganasan rumah tangga adalah suaminya," kata Nurma ketika ditemui kru media di Polis Metro Jakarta Selatan. , Khamis (29/9/2022).


Nurma juga berkata Billar boleh dikenakan tindakan undang-undang dalam akta Keganasan Rumah Tangga Undang-undang No. 23 Tahun 2004 tentang Penghapusan Keganasan Rumah Tangga (UU PKDRT).

Billar boleh dikenakan penjara selama 15 tahun jika betul dia melakukan keganasan terhadap lesti kejora dan rumah tangga mereka.

“Dalam undang-undang, maksimum 15 tahun jika mangsa cedera parah atau menyebabkan kematian,” sambung Nurma.

"Malam tadi kita buat bedah siasat dulu. Jadi untuk laporan kes ini wajib buat bedah siasat," kata Nurma.

Sebelum ini, kisah mereka tular di sosial media mengenai keserasian mereka berdua membuatkan netizen indonesia sayang dengan mereka. Namun sekarang sudah jadi lain dan kita tunggu keputusan rasmi dari pihak polis indonesia ya.


Post a Comment

Previous Post Next Post