Real Madrid Juar UEFA Supercup 2022

Real Madrid Juar UEFA Supercup 2022. Karim Benzema meneruskan usaha memburu Ballon d'Or dengan gol ke-324 untuk juara Eropah Real Madrid ketika mereka menewaskan Eintracht Frankfurt untuk menjulang Piala Super UEFA di Helsinki.


Real Madrid Juar UEFA Supercup 2022


Skuad kendalian Carlo Ancelotti, yang menewaskan Liverpool untuk memenangi Liga Juara-Juara pada Mei, mendahului apabila David Alaba menjaringkan gol kosong, dengan penjaga gol Frankfurt, Kevin Trapp terkandas berikutan tandukan Casemiro melintasi gawang.


Benzema menggandakan pendahuluan gergasi Sepanyol itu selepas rehat dengan penyudah kali pertama hasil hantaran silang Vinicius Jr untuk menduduki tempat kedua dalam senarai penjaring gol sepanjang zaman Real, memintas Raul dan hanya di belakang Cristiano Ronaldo yang mempunyai 450 gol.


Frankfurt, yang membuat penampilan sulung Piala Super mereka, mempunyai detik-detik tersendiri - yang terbaik apabila Daichi Kamada dihantar melalui awal, tetapi pemenang Liga Europa itu kelihatan kedua terbaik sebaik sahaja Real mencapai kejayaan mereka.

Post a Comment

Previous Post Next Post