Permainan Kanak Kanak Atas Talian Yang Mengimbau Kenangan.

Permainan Kanak Kanak Atas Talian Yang Mengimbau Kenangan. Bila dah tua ni, kadang-kadang teringat zaman budak-budak dulu yang mana kita ada permainan kesukaan kita sendiri. Beredar dengan peredaran zaman, kesemua permainan kanak-kanak telah berubah menjadi digital dan lebih menarik untuk dimainkan.


Permainan Kanak Kanak Atas Talian Yang Mengimbau Kenangan.



Permainan Kanak Kanak Atas Talian Yang Mengimbau Kenangan.

Sebagai contoh waktu sekolah dulu, aku selalu suka main 'TIC TAC TOE'.. Ya! aku tau kkorang pun suka main benda yang sama. Tetapi bila dah dewasa macam ni, ada ker lagi nak main tic tac toe dekat office macam main dekat sekolah dulu?

Jawapannya sudah pastilah tidak, buang tabiat ke apa budak staff kata dekat korang nanti. hahaha.

Tapi tadi, aku ada jumpa satu laman web iaitu https://www.calculators.org/. Mulanya aku ingat dia hanyalah laman web pasal mathematic sahaja tetapi rupa-rupanya ada juga game dalam tu.


Permainan Kanak Kanak Atas Talian Yang Mengimbau Kenangan.


Yang lebih best ada pula game tic tac toe dalam tu. aku pun sempatlah cuba dan yeah banyak kali pula aku replay benda tu. aku cerita sedikitlah mengenai game tic tac toe dalam laman web calculators tu ya.

Dia ada 3 jenis box, bermula dengan 3x3, 5x5 dan 7x7. Kalau korang suka yang lebih advance korang boleh lah try 7x7. bagi aku yang dah cuba semuanya, aku lebih suka yang 3x3. simple dan susah nak menang. 

Di sana juga korang boleh bermain lawan computer ataupun lawan kawan korang sendiri. Mudah kan. tak perlu nak lukis atas kertas macam zaman sekolah dulu. Dan yang paling penting, boleh main senyap-senyap. hehe.

Selain permainan tictactoe tu, ada lagi banyak permainan yang korang boleh cuba seperti Permainan Guess who yang mana permainan ini meminta kita untuk meneka siapakah orang tersebut. Dia bagi 24 gambar dalam tu untuk korang teka berdasarkan clue-clue yang diberikan.


Permainan Kanak Kanak Atas Talian Yang Mengimbau Kenangan.


Aku yakin, anak-anak korang pun mesti suka main game macam ni. Korang boleh cuba dengan klik link yang telah aku sediakan tu. 

Sebenarnya banyak lagi permainan lain dalam laman web tu tapi aku tak cuba semualah adalah dalam 4 atau 5 game yang dah aku cuba. Tapi aku tertarik dengan 2 game yang aku kongsikan dekat atas ini.

Kelebihan main game online ni, korang boleh mengimbau kenangan masa dahulu yang mana ia memang sangat berharga kepada kita semua dan yang kedua, korang dapat perkenalkan permainan kanak-kanak seperti itu kepada anak-anak anda dalam bentuk digital.

Mesti best bila dapat sesuaikan keadaan dulu dengan situasi dan zaman sekarang. Mesti lebih menghargai hubungan kekeluargaan antara kita semua. 

Baiklah, itu sahaja untuk kali ini. Jangan lupa cuba dan try sendiri pengalaman bermain game yang telah kami kongsikan dengan anda. Selamat mencuba.


Previous Post Next Post