Manchester United bersetuju dengan perjanjian £70 juta beli Casemiro

 Manchester United bersetuju dengan perjanjian £70 juta beli Casemiro. Manchester United telah mencapai persetujuan dengan Real Madrid untuk menandatangani pemain tengah Brazil Casemiro dalam perjanjian bernilai sehingga £70m.

Pemain berusia 30 tahun itu telah bersama Real sejak 2013, memenangi tiga gelaran La Liga dan lima Liga Juara-Juara.


Manchester United bersetuju dengan perjanjian £70 juta beli Casemiro

Manchester United bersetuju dengan perjanjian £70 juta beli Casemiro

Yuran itu ialah £60 juta awal ditambah £10 juta sebagai tambahan dan Casemiro akan menandatangani perjanjian empat tahun dengan pilihan satu lagi.


United berada di tangga terbawah Liga Perdana Inggeris dan melayan kunjungan Liverpool di Old Trafford pada hari Isnin.


Casemiro bakal menjadi salah seorang pemain United yang paling berjaya apabila dia melengkapkan perpindahannya, dan akan menjadi pemain keempat United selepas pemain tengah Christian Eriksen, pertahanan penuh Tyrell Malacia dari Feyenoord dan pertahanan Lisandro Martinez.

Selepas perbincangan untuk menandatangani Adrien Rabiot dari Juventus gagal kerana permintaan pemain itu, United telah mengalihkan perhatian mereka kepada Casemiro ketika mereka berusaha untuk menangani kelemahan di bahagian tengah Erik ten Hag.


Perjanjian ini hampir pasti menamatkan usaha Manchester United mengejar pemain tengah Barcelona, ​​Frenkie de Jong.


Walaupun kelab itu tidak sepenuhnya menolak untuk menandatangani pemain Belanda itu pada satu ketika pada masa depan, mereka mengakui sangat tidak mungkin mereka akan mendapatkan De Jong dan Casemiro dalam jendela yang sama.


IKLAN


Perpindahan akan datang terlalu lewat untuk Casemiro terlibat dalam perlawanan Isnin menentang Liverpool.


Kesan Casemiro boleh dilihat dengan melihat statistik Opta untuk membandingkan angkanya dengan pemain tengah lain dalam La Liga musim lalu.


Pemain antarabangsa Brazil itu menduduki tempat pertama untuk blok yang berjaya, kedua untuk terjahan yang dibuat di belakang Sergio Busquets dari Barcelona, ​​dan juga mendapat tempat ketiga keseluruhan untuk penguasaan yang dimenangi. Mikel Merino dari Real Sociedad adalah yang pertama dan naib juara Busquets dalam kategori kedua.


Dia juga menyumbang kepada serangan Real, menduduki tempat kelima untuk hantaran ke hadapan dan tempat keenam bersama untuk pukulan di kalangan pemain tengah liga.


Casemiro menghabiskan semusim di luar Bernabeu secara pinjaman di kelab Portugal Porto pada 2014-15 tetapi kembali ke Sepanyol pada musim berikutnya selepas Real mengaktifkan klausa pembelian baliknya.


Dia telah membuat 222 penampilan untuk gergasi Sepanyol itu dan menjaringkan 24 gol.

Previous Post Next Post