JDT Kalah Besar Di Tangan Urawa Reds Diamond

JDT Kalah Besar Di Tangan Urawa Reds Diamond.  Segala-galanya musnah sekelip mata apabila pasukan harapan Malaysia gagal lolos ke pusingan seterusnya dan terkandas di pusingan round of 16 sahaja. 


JDT Kalah Besar Di Tangan Urawa Reds Diamond


JDT Kalah Besar Di Tangan Urawa Reds Diamond

Pasukan yang dikatakan gergasi asia tenggara masih tidak mampu untuk bersaing dengan pasukan liga jepun di tempat mereka. 

Sebenarnya JDT bermula baik pada 3 minit pertama perlawanan. tetapi setelah kesilapan Farizal Marlias pada 3 minit kemudian iaitu minit keenam yang menghadiahkan penalti kepada urawa reds tanpa sangat menggangu pasukan tersebut.

Kehilangan leandro juga sangat dirasai oleh JDT. Kehadiran Jordi amat pula sangat kurang membantu apabila dia terlalu berat untuk bermain di bahagian tengah menggantikan leandro. 

Akhirnya pasukan dari selatan itu kalah 5-0 di tangan urawa reds.

Faktor pengadil?

aku tak mau cakap banyak pasal pengadil. Sebab Malaysia punya team memang tak ada luck dengan pengadil dari australia. 

Tapi nak menang perlawanan kena score goal. kalau tak score macam mana nak menang kan. nasib tak menyebelahi jdt sahaja kali ini.

Apa pun, JDT dah buat yang terbaik untuk perlawanan ini. Sanggup beli pemain eropah tetapi masih gagal layak ke pusingan suku akhir acl 2022. Selamat pulang ke Malaysia!


Previous Post Next Post