Elon Musk Melawak Beli Manchester United

Elon Musk Melawak Beli Manchester United.  Elon Musk, orang terkaya di dunia, tweet pada hari Rabu bahawa dia bergurau apabila dia berkata bahawa dia akan membeli kelab bola sepak Inggeris Manchester United Plc (MANU.N).


Elon Musk Melawak Beli Manchester United


Elon Musk Melawak Beli Manchester United

"Tidak, ini adalah jenaka yang sudah lama berlaku di Twitter. Saya tidak membeli mana-mana pasukan sukan," kata Musk, apabila ditanya oleh seorang pengguna jika dia serius untuk membeli kelab itu.


Kira-kira empat jam sebelum itu, Musk telah tweet: "Saya membeli Manchester United ur (sic) welcome," tanpa menawarkan sebarang butiran. Beberapa peminat Manchester United, yang tidak berpuas hati dengan kekayaan kelab mereka yang semakin merosot sejak kebelakangan ini, sebelum ini menggesa Musk di Twitter untuk mempertimbangkan untuk membeli kelab itu.


Pemulihan tweet itu berlaku ketika Musk berusaha untuk keluar dari perjanjian $44 bilion untuk membeli Twitter (TWTR.N) hanya empat bulan selepas mengumumkan di platform dia akan membeli syarikat media sosial itu, yang telah membawanya ke mahkamah.


Musk mempunyai sejarah yang tidak konvensional dan menyiarkan tweet yang tidak sopan, sehingga kadangkala sukar untuk mengetahui apabila dia bergurau.


“Seterusnya saya akan membeli Coca-Cola untuk memasukkan semula kokain itu,” dia tweet pada 27 April, dua hari selepas lembaga Twitter menerima tawaran tanpa dimintanya untuk membeli syarikat itu.


Previous Post Next Post