Restoran Terapung POPULAR Hong Kong Di Tenggelamkan.

Restoran Terapung POPULAR Hong Kong Di Tenggelamkan. Sebuah restoran terapung Hong Kong yang ikonik telah tenggelam, hanya beberapa hari selepas ia ditarik keluar ke laut dalam perjalanan ke destinasi yang tidak ditentukan.

Jumbo Kingdom, sebuah kapal tiga tingkat, bahagian luarnya digayakan mengikut istana empayar China, telah ditarik oleh bot tunda pada hari selasa lalu selepas hampir setengah abad berlabuh di perairan barat daya bandar itu.'

Restoran Terapung POPULAR Hong Kong Di Tenggelamkan.


Restoran Terapung POPULAR Hong Kong Di Tenggelamkan.

Bot itu karam lebih 1,000 meter (3,280 kaki), menjadikan kerja menyelamat "amat sukar," 

Berita tenggelam itu disambut dengan kebimbangan dalam talian, dengan ramai pengguna media sosial Hong Kong meratapi pengakhiran yang tidak elegan kepada salah satu ikon bersejarah Hong Kong yang paling terkenal.

Ada yang menyiarkan seni yang menggambarkan restoran di bawah air, manakala yang lain berkongsi mesej perpisahan atau kenangan indah tentang lawatan yang lalu.

Restoran Jumbo ditenggelamkan di Kepulauan Paracel selepas keadaan strukturnya semakin buruk dengan air mula masuk ke dalam restoran.

Restoran Jumbo ditutup pada Mac 2020 selain sudah mengalami kerugian sejak 10 tahun lalu.

Syarikat pengurusan, Melco International Development bulan lalu memaklumkan, perniagaan itu tidak menguntungkan sejak 2013 dengan kerugian 100 juta dolar Hong Kong (kira-kira RM56 juta).



Previous Post Next Post