Penang FC Kalahkan Terengganu FC, Raih Kemenangan Pertama

Penang FC Kalahkan Terengganu FC, Raih Kemenangan Pertama. Semalam berlangsungnya perlawanan liga super 2022 yang tertunda sebelum ini dengan menyaksikan pasukan Pulau Pinang menerima kunjungan gergasi bola sepak Malaysia, Terengganu fc.


Penang FC Kalahkan Terengganu FC, Raih Kemenangan Pertama


Penang FC Kalahkan Terengganu FC, Raih Kemenangan Pertama

Pulau pinang yang tidak pernah menang dalam liga musim ini setakat ini bermula garang apabila menjaringkan gol awal pada minit ke 24 menerusi pemain import Hilal EL hELWE. Keputusan kekal 1-0 sehingga separuh masa pertama tamat.

Terengganu yang hilang rentak mereka pada separuh masa pertama cuba bangkit di separuh masa kedua dan hasilnya Faisal Halim berjaya menjaringkan gol penyamaan selepas mendapat hantaran mudah dari Kipre titche.

Namun kegembiraan terengganu hanya seketika apabila, pemain pulau pinang Saravanan membuat comeback selang 2 minit sahaja dengan menjaringkan gol kemenangan pasukan Penang FC.

Dengan kemenangan ini juga menyaksikan Pulan PInang berjaya mendapat kemenanganpertama mereka sepanajang10 aksi liga super setakat ini. Mereka dalam misi untuk kekal dalam liga super pada musim hadapan.

Previous Post Next Post