Faizal Azumu Minta Maaf

Faizal Azumu Minta Maaf. Selepas kontroversi statement ucapan dan komen meneteri belia dan sukan di salah tafsir, kini Faizal Azumu meminta maaf atas kekhilafannya dalam bercakap mengenai penyokong ke 12 harimau malaya.

Faizal Azumu Minta Maaf


Faizal Azumu Minta Maaf


"Sorakan dan sokongan penyokong sebagai pemain ke-12 amat penting dan amat dihargai.


"(Bila dah kena balon, saya pun pening). Cakap2 bola saya sebelum ini disalah erti. Ampun dan maaf atas kesilapan saya," ciapnya menerusi akaun Twitter.


"Seingat saya, sejurus jaringan pertama pada aksi itu, kelihatan beberapa kelibat pemain di luar padang antaranya Guilherme De Paula, akan dimasukkan ketika itu yang menyebabkan seluruh stadium bersorak.


"Sorakan sedemikian menyebabkan pemain hilang fokus sekali gus menyebabkan skuad kita terlepas peluang menjaringkan gol. Jadi kalau hendak kata (kekalahan) disebabkan 100 peratus faktor pemain pun, sebenarnya kita sebagai penonton pun menyumbang kepada larinya fokus pemain.


"Kalau saya yang berada di atas padang ketika itu pun yang mana orang ramai tiba-tiba menjerit (bersorak), fokus saya pun akan hilang sedikit," kata Ahmad Faizal

Previous Post Next Post