Sinopsis Novel Do You Love Me, Captain?

Sinopsis Novel Do You Love Me Captain. Baru ni aku dah kongsikan mengenai sinopsis drama do you love me captain yang dilakonkan oleh Sharifah Rose dan juga Ali Rezark. Katanya drama tu dapat sambutan yang best dari penonton. korang dah tengok ke belum tu? oh ya! korang nak baca Sinopsis Novel Do You Love Me, Captain? ni kan. baiklah! jangan buang masa, jom baca di bawah.


Sinopsis Novel Do You Love Me, Captain?


Sinopsis Novel Do You Love Me, Captain?


Crash landing on you? Huh! Mimpi sajalah semua itu. “Realitinya mana ada macam itu. Tiba-tiba jodoh datang dari langit. Drama itu semua khayalan… merepek saja. Semuanya melalaikan.” Kapten Darish Dzaqrie cuma menjeling saat sahabatnya leka dengan drama yang memaparkan kehidupan tentera Korea Utara itu.


“Jangan cakap sombong Darish.. takut esok jodoh kau keluar dari almari bilik.” 


Takdir Tuhan, tatkala pulang bercuti di rumah yang dibina berhampiran pantai, seorang wanita bersembunyi di dalam almari. 


“Awak keluar dari almari ini sekarang sebelum saya heret ke balai polis!” Entah berapa lamalah agaknya gadis yang bernama Daneena Durra ini menceroboh di kediamannya. Bukan tu saja. Dia jadikan rumah ini seolah-olah macam dia yang punya.


“Saya minta maaf, Tuan. Jangan bawa saya ke balai polis. Saya cuma… Saya cuma tumpang berteduh. Demi Allah saya tak ambil apa-apa barang pun dekat sini kecuali makanan dalam peti ais"


Saat hatinya tertanya-tanya siapa gadis ini, Daneena Durra tetap membisu seribu bahasa. Keluarganya muncul. Bakal isterinya muncul lalu Daneena diperkenalkan sebagai pembantu rumah.


Saat di pejabat, hatinya mengingati Daneena. Masin mulut sahabatnya, jodoh dari almari. Daneena yang siapkan makan minum dia, Daneena yang berjaga tatkala dia demam. Daneena yang buatkan dia selalu mengukirkan senyuman dan tawa.


“Siapa awak Daneena?”

“Siapa saya… anggap sahaja takdir yang bawa saya ke sini.”

 

Tapi satu hari saat dia pulang kembali ke rumah percutiannya, saat hatinya dicuri gadis itu, Daneena sudah pergi. Cuma ada nota ditinggalkan. Dan ayat ini…


Do you love me, Captain?


Darish tahu dia harus mencari Daneenanya yang misteri. Jatuh cinta itu bukan mudah tapi dia yakin pada takdirnya. Tunggu saya Daneena Durra kerana awak adalah takdir saya.

Previous Post Next Post