Drama Kampong Pisang Bersiri-Siri (2020)

Drama Kampong Pisang Bersiri-Siri. Abang Mamat Khalid kembali dengan cerita baru iaitu Drama Kampong Pisang Bersiri-Siri. Drama prequel Kampung Pisang ini bakal ditayangkan pada 7 Disember 2020.  Fuhhh dah lama kita nantikan filem kampong pisang di buat secara siri kan. Memang tak sabar nak tengok.

Drama ini mempunyai 16 episod dan akan ditayangkan untuk saluran Astro Citra dan Citra HD. Sudah pasti drama ini di arahkan sendiri oleh Mamat KKhalid dan di terbitkan oleh Astro Shaw Sdn Bhd.

Siapakah pelakon drama kampong pisang bersiri-siri untuk slot ini? apakah sinopsis kampong pisang bersiri-siri 2020 ni? Anda boleh sambung baca di bawah ya.

Drama Kampong Pisang Bersiri-Siri


Pelakon Drama Kampong Pisang Bersiri-Siri

Senarai pelakon yang terlibat untuk edisi bersiri ini adalah Bell Ngasri, Kazar Sairi, Aziz M. Osman, Dewa Sapri, Mat London (Ahmad Ibrahim), Awie, Sharwani, Mohd Rashid, Nazeera Sardi, Latiff Zami, Delimawati, Joey Daud, Jasper Supayah, Shuk, Avaa Vanja, Reza Hasbi, Annie Mosha, TJ Isa, Imuda, Pekin Ibrahim, Akmal Ahmad, Wan Raja, Azlan Komeng, Hushairi Husain, Kamarool Haji Yusoff, Hazama

Drama Kampong Pisang Bersiri-Siri (2020)

Untuk kaki drama!!

Jom join group fb >> Kaki Drama << untuk tengok drama terkini!

SINOPSIS KAMPONG PISANG BERSIRI-SIRI

~akan dikemaskini


Senarai Pelakon

 Watak lakonan

Bell Ngasri

Barkoba

Kazar Sairi

Pak Din

Aziz M. Osman

Pak Jabit

Dewa Sapri

Cik Purnama

Mat London

Pak Karim

Awie

Husin

Sharwani

Wani

Latiff Zami

Manap

Joey Daud

Daud M

Nazeera Sardi

Cik Chun

Jasper Supayah

Izlin


Gambar Pelakon.


Drama Kampong Pisang Bersiri-Siri (2020)

Seorang perempuan masuk ke kedai Pak Jabit. Perbualan lebih kurang begini apa

Perempuan : Pak Jabit, mee kari
Pak Jabit : Tak menjawab sepatah apa sambil menyiapkan mee kari. 
Perempuan : Kuah Laksa (senyum tanpa rasa bersalah)
Tercengang semua yang ada kat kedai Pak Jabit

Pak Jabit : Berapa bungkus?
Perempuan : Sebungkus, makan sini.
Haru biru Pak Jabit dibuatnya mendengar.


Sinopsis Zombie Kampung Pisang


Filem pertama (2007) yang memperkenalkan kejadian seram di Kampung Pisang. Kampung tersebut di kecohkan apabila penduduk kampung seorang demi seorang tumbang dan berubah menjadi zombi yang ganas dan mengancam penduduk kampung yang lain. 

Tiga orang pemuda kampung, Husin, Deris dan Mat Karan, perlu mencari jalan untuk mengembalikan ketenteraman kampung dan mencari punca kekalutan itu.

Drama Kampong Pisang Bersiri-Siri (2020)

Hantu Kak Limah Balik Rumah 


Husin yang telah 2 tahun bekerja di Singapura mengambil keputusan balik ke kampung halamannya, Kampung Pisang. Apabila sampai ke rumahnya, Husin hairan melihat perangai pelik jiran sebelah rumahnya, Kak Limah yang langsung tidak bercakap dan rambut yang mengerbang semacam. 

Dia juga mengalami kejadian menakutkan ketika mahu tidur. Husin bergegas ke warung Pak Jabit, lalu menceritakan kepada orang-orang kampung bahawa barangkali Kak Limah sudah menjadi hantu.

Hantu Kak Limah 3 (2018)


Husin pulang ke kampung setelah tidak lagi mencari rezeki di Singapura. Dia kemudian bekerja dengan sahabat baiknya Khuda, Wani dan Yeh Sekupang di kilang arang. Sementara itu, Kak Limah baru sahaja berkahwin dengan sahabat Husin iaitu Khuda. Cinta mereka digambarkan sebagai cinta sejati

Drama Kampong Pisang Bersiri-Siri (2020)

Ini antara sekual karya Mamat Khalid yang menjadi bualan rakyat Malaysia. Boleh dikatakan, kebanyakkan drama dan karya beliau sangat dekat dengan masyarakat. 

Pasti Drama ini akan mendapat tempat dalam kalangan peminat tempatan. Jangan lupa untuk saksikan kampong pisang yang di buat bersiri-siri ini di Astro Citra mulai 7 Disember 2020.

Rugi tau kalau tak tengok!.

Previous Post Next Post