Biodata Adi Putra, Pelakon Drama Lelaki Itu

Biodata Adi Putra, Pelakon Drama Lelaki Itu TV3. Nama 'Adi Putra' atau 'Jai' memang tak perlu diperkenalkan lagi. Ini kerana begitu gah nama tersebut dalam kalangan peminat drama tempatan.  


Adi Putra pernah bergandingan dengan Mira Filzah pada 2016 dalam bertajuk Cinta si wedding planner.  Kini lebih dikenali sebagai Hero Malaya kerana lakonannya digemari ramai.


Pemilik nama penuh Mohamed Hadi Putera bin Halim  merupakan seorang pelakon dan penyanyi. Beliau membuat penampilan sulung di televisyen Singapura pada 2002 menerusi drama Cinta Bollywood 2, dan terkenal dengan peranannya dalam beberapa karya lain.


Antaranya adalah filem Anak Halal pada 2007, Akhirat (2008), KL Gangster (2011-13), Aku Terima Nikahnya (2012), Balistik (2014), dan Makrifat Cinta (2018). Korang nak tahu profil adi putra tak? 


Biodata Adi Putra, Pelakon Drama Bicara Cinta 2020





Terbaru untuk tahun 2024,Adi putra kembali dengan drama lelaki itu dan kini dia di gandingkan dengam Sarimah Ibrahim. Mesti best drama tu. Ramai yang tak sabar nak tengok tau. 

BIODATA 

Kami kongsikan biodata adi putra untuk korang yang mengikuti kariernya dari dulu sampai sekarang tau.

Nama Penuh : Mohammed Hadi Putera Halim
(lahir 26 Februari 1981)
Nama Artis : Adi Putra
Asal : Singapura
Status : Berkahwin
Isteri : Aida Yusuf
Filem : Akhirat, Anak Halal , Kl Gangster 1 & 2. dan lain-lain. 

Instagram : IG Adi Putra (klik).

Biodata Adi Putra, Pelakon Drama Bicara Cinta 2020

Kisah Hidup.


Adi Putra berkahwin dengan Zuhaida Yusof pada 14 April 2006 dan mereka dikurniakan seorang anak perempuan yang bernama Zara Adelia yang dilahirkan pada 18 Oktober 2012. Namun begitu mereka sah bercerai pada Mac 2017 dan kemudian bernikah semula pada Januari 2018.

 Adi berkahwin kali kedua dengan Norshahida Dzolkifly pada 20 Jun 2016 sebelum bercerai pada Mac 2017. Kini Adi bersama dengan Isteri pertamanya iaitu Zuhaida Yusof.

Biodata Adi Putra, Pelakon Drama Bicara Cinta 2020

Penutup


Sejak kelibatnya di dalam filem mat kilau menjadi bualan ramai. Makin ramai yang meminati karya lakonannya. Sudah pasti karya terbarunya di tahun 2024 juga bakal menjadi trending seperti sebelum ini. 

Itu sahaja serba sedikit biodata Adi Putra atau Jai. Jangan lupa untuk saksikan drama lelaki itu yang sudah mula ditayangkan sejak minggu lalu. 


Silakan share entri ni ya! Terima Kasih.





Previous Post Next Post