PERMOHONAN UPU SESI AKADEMIK 2017 /2018 !

PERMOHONAN UPU SESI AKADEMIK 2017 /2018 ! | Memasuki sesi akademik yang baru , Kementrian Pendidikan Tinggi Malaysia membuka kembali permohonan UPUOnline kepada lepasan-lepasan peperiksaan di Malaysia . Seperti sedia maklum Upu merupakan medium untuk rakyat malaysia memohon kemasukkan ke Universiti .


Image may contain: one or more people


Jadi, peluang ini perlu di ambil dengan serius oleh adik-adik atau anak-anak kita yang ingin memasuki ke alam universiti . Persoalannya adalah bila permohonan upu di buka ?

Tarikh UPU di buka ?

Permohonan UPU di buka pada :

6 Febuari 2017 hingga 31 Mac 2017 .

Macam mana Nak mohon upu Terkini ?

Caranya memohon upu adalah seperti berikut .

1. Beli number pin di kaunter BSN berdekatan anda.
2. Buka portal Upu dan isi maklumat yang di minta .
3. Hantar maklumat secara online .**PERHATIAN ! ada kategori yang anda kena hantar hard copy ! pastikan anda baca arahan yang di minta .

Selalunya sesi ini akan di isi oleh lepasan diploma atau lepasan lain , korang boleh rujuk dalam carta di atas . Maklumat lengkap telah di berikan kepada anda . Semoga anda berjaya memilih kerjaya anda dan memenuhi impian anda untuk ke universiti. Tahniah ! kerana berjaya sampai ke tahap ini .

Bila masuk Universiti atau asasi atau diploma, mesti akan ada ujian MUET ! Kalau anda seorang yang prihatin dengan anak-anak anda atau anda sebagai pelajar yang nak berjaya dan NAK SCORE TINGGI dalam MUET , saya cadangkan anda beli Ebook Panduan Muet ini . Kalau anda tak mau guna, belilah untuk anak-anak anda yang anda sayang demi masa depan mereka . 

Akhir sekali , PERMOHONAN UPU SESI AKADEMIK 2017 /2018 ! memerlukan penelitian dari pemohon upu sekalian . elakkan dari memohon bidang yang anda tidak layak. Sebabnya nak elak dari permohonan anda di tolak . tapi kalau nak cuba juga, anda kena tanggung risiko untuk dapat bidang yang anda tidak mahu. semoga berjaya buat anda semua !

Saya tumpang gembira bila lihat adik-adik membuat PERMOHONAN UPU SESI AKADEMIK 2017 /2018 ! , jangan putus asa, teruskan , jalan telah di buka untuk anda ! banggakan mak dan ayah anda . Senyum selalu . ingat pesan saya ni ya. hehe

Sekian.

**tolong share entri ini dengan rakan-rakan lain .

Previous Post Next Post