HARI JUMAAT YANG MULIA !

HARI JUMAAT YANG MULIA ! |  Setiap minggu ,sudah pasti hari yang paling di sukai adalah hari jumaat . Selain dari hari yang mulia untuk ummat Islam . Jumaat juga disukai kerana hari terakhir bekerja dan bersekolah di dalam satu minggu . Hari Jumaat mempunyai pelbagai kelebihan dan kebaikan yang sering di lupakan oleh manusia terutamanya ummat Islam di seluruh dunia . Antara kebaikkan hari jumaat adalah terdapatnya satu waktu yang mustajabnya doa kita .


amalan pada hari jumaat !


Waktu Mustajab berdoa ini merupakan kurniaan Allah kepada kita untuk kita rebut dan dapatkan peluang ini untuk berdoa dan memohon kepada-Nya . Jadi Jangan lepaskan Peluang untuk berdoa pada hari jumaat ini . Kita juga di nasihatkan agar melakukan perkara kebaikan dan amalan yang baik pada hari jumaat .

Selesaikan tugas anda di pejabat dahulu sebelum bergerak ke pulang untuk bercuti. Elakkan dari bawa kerja pulang ke rumah kerana waktu kita dirumah adalah untuk anak ,suami dan isteri kita. jangan curi waktu bersama mereka . Semoga Kita mampu menjadi insan yang baik di tempat kerja dan di rumah juga .

Artikel Berkaitan : 5 PERKARA DI GALAKKAN PADA HARI JUMAAT

Kita juga di galakkan untuk bersedekah pada hari jumaat sebagai tanda bersyukur di samping pahalanya berlipat ganda . Islam selalu mengajar kita supaya sentiasa memikirkan orang di sekeliling kita . Di hari jumaat ini ,duduk dan berfikirlah mengenai keadaan diri kita, keluarga ,masyarakat sekliling dan lain-lain. Kalau kita boleh bantu mereka maka bantulah mereka .

Semoga hari jumaat sentiasa memberi Aura positif kepada kita dan kita juga mampu untuk menyebarkan aura tersebut kepada orang lain . Salam hari jumaat yang mulia buat semua ummat Islam di seluruh dunia.

Sekian.

Previous Post Next Post