JANGAN BAGITAHU IMPIAN KORANG TAPI TUNJUKKAN

JANGAN BAGI TAHU IMPIAN KORANG TAPI TUNJUKKAN  |  Korang pernah denga quote yang berbunyi " jangan bagitahu impian anda tapi tunjukkan ". Sebenarnya aku ambil Quote ini dari  Page Johor Southern Tiger ( JDT ) . ia adalah beberapa Quote yang di muat naik ke page berkenaan baru-baru ini. aku tertarik dengan quote ini kerana aku bersetuju dengan apa yang di nyatakan oleh quote tersebut .


JANGAN BAGI TAHU IMPIAN KORANG TAPI TUNJUKKAN


Dalam hidup ini, bukan semua benda kita boleh ceritakan dekat orang. adakala kita perlu kedekut atau berahsia dengan orang lain untuk menjadikan kita sesuatu yang istimewa dan bukan buah mulut orang ramai . Orang putih ada cakap " action is better then word " jadi kita perlu lebih banyak menunjukkan hasil berbanding hanya mencanang impian .

Orang yang selalu mencanang impian umpama orang yang bercakap kuat tetapi kosong . sebaliknya apabila seseorang itu mampu memberikan hasil yang lumayan atau dalam bahasa lain memberi kejayaan, pasti orang lain akan bertanya kepadanya apakah impian mereka setelah berjaya. nampak tak, bila kita berjaya,automatik orang lain akan tanya kita mengenai impian kita. berbanding kalau kita hanya bercakap tetapi tiada hasil langsung . orang akan bertambah ragu-ragu .

Mulakan dengan perancangan dan pastikan impian kita kena jelas .Bukan sekadar matlamat tetapi cara atau jalan untuk mendapatkan matlamat juga kena jelas. supaya tidak menyusahkan kita apabila kita di usik atau terjatuh di tengah perjalanan. Di samping itu, kuatkan hubungan dengan Allah, semoga ia lebih memudahkan urusan kita dan menenangkan hati kita .

Di kesempatan ini juga, aku nak ucapkan tahniah buat Pasukan JDT,sebab berjaya membawa pulang trofi liga super buat kali ke3 berturut-turut . contohilah TMJ kerana beliau mampu menutup mulut pengkritik terhadapnya dengan memberikan mereka apa yang dia berjaya lakukan berbanding orang yang hanya cakap banyak tetapi tiada punya apa-apa.

Sekian.


Previous Post Next Post