12 PETUA UNTUK BERHENTI MEROKOK !

12 PETUA UNTUK BERHENTI MEROKOK !  |  Assalamualaikum , " amalkan gaya hidup sihat, menjamin kesejahteraan bersama " . cewah, berbahasa lak kite hari ni.. hehehe

pagi ni aku nak kongsikan 12 tips dan PETUA UNTUK BERHENTI MEROKOK  ni utk semua orang . Seperti yang kita sedia maklum mengenai bahaya dan keburukan merokok .

Sebagai masyarakat sekeliling, tak salah kalau kita share artikel ini untuk menjadi panduan kepada kawan-kawan kita yang menghadapi masalah rokok ini .

Betul ke, Rokok Seludup di bawa dengan lori babi ?


Terbaru, ada kes di mana ada syarikat yang menjual rokok seludup menggunakan lori babi sebagai pengangkutan untuk mereka menghantar rokok-rokok seludup ke premis-premis perniagaan.

Satu penghinaan bagi perokok yang beragama islam apabila mencampurkan urusannya dengan benda haram. tetapi jangan kita hanya tengok babi itu sebagai haram sahaja, hakikatnya rokok itu juga haram seperti mana yang telah di fatwakan oleh para mufti di dalam negara kita.

12 PETUA UNTUK BERHENTI MEROKOK !



jadi isu penggunaan lori babi membawa rokok seludup yang riuh baru-baru ini boleh di atasi jika pemahaman penganut agama islam terhadap perkara halal dan haram. Jadi, berikut merupakan 12 Tips dan  PETUA UNTUK BERHENTI MEROKOK !. semoga bermanfaat untuk kita semua. jangan lupa share dengan kawan-kawan. 


Ramai yang merokok ingin untuk berhenti merokok, cumanya kesukaran untuk berhenti itu lebih susah dari perkara-perkara lain. jadi sebagai masyarakat, kita kena bantu mereka dalam usaha untuk mereka berhenti merokok.

Bagi tahu mereka tentang 12 PETUA UNTUK BERHENTI MEROKOK ini supaya menjadi kekuatan untuk mereka berubah. Selain itu, jangan lupa maklumkan kepada mereka bahawa bahaya rokok dan bagaimana ia di angkut ke kedai dengan menggunakan lori yang bawa babi. sudah pasti ia juga amat penting untuk di elakkan oleh mereka.

semua nak masuk syurga, jadi tinggalkanlah perkara yang haram.
stop smoking,save Gaza !!

Sekian .


12 PETUA UNTUK BERHENTI MEROKOK !
entri 16 ogos 2014 di update semula pada 16 ogos 2016

Previous Post Next Post