ZTE BLADE V7 LITE | AKU PALING SUKA CIRI INI !


ZTE BLADE V7 LITE I Kali ini, aku nak kongsikan mengenai satu model telefon bimbit yang baru di lancarkan pada Febuari 2016 yang lalu. kira barang panas lagi ni. ZTE BLADE V7 LITE ,  merupakan model baru bagi jenama ZTE . Telefon bimbit ini mempunyai pelbagai ciri-ciri yang unik dan menarik bagi penggemar telefon bimbit untuk memilikinya .

ZTE BLADE V7 LITE mempunyai beberapa ciri unik yang sentiasa menjadi keperluan bagi seorang pengguna telefon bimbit. Antara ciri yang di miliki oleh ZTE Blade v7 Lite adalah  Multifunction Finggerprint Sensor yang mana memboleh kan kita membuat 3 perkara dengan hanya menggunakan jari . Aku paling suka ciri Multifunction Finggerprint Sensor yang ada pada ZTE Blade V7 Lite ini .

ZTE Blade V7 Lite


Korang boleh unlock  phone korang selepas korang dah off handphone. Kedua, korang juga boleh melakukan apps lock dan yang terakhir adalah apps Shorcut. korang boleh direct ke applikasi yang korang nak dengan hanya menggunakan jari. terhad kepada 5 aplikasi untuk 5 jari anda.Unikkan ciri ini . Oleh sebab itu aku paling suka dengan ciri multifunction Finggerprint Sensor ni .kita tahu adakala kita nk cepat dalam beberapa perkara. bila on phone jer, boleh terus buka apps yangkita nak, tak perlu ke menu dan ia menjimatkan masa kita .

Antara ciri lain yang ada pada ZTE Blade V7 Lite adalah seperti berikut :

CIRI-CIRI ZTE BLADE V7 LITE ?

  • 13MP AF/8 MP Camera [ Rear & Front Flash ]
  • QuadCore Prossesor [2GB RAM/16GB ROM ]
  • Metallic Body
  • SuperSlim 7.9mm
  • Android 6.0 Marshmallow 


Harga ZTE Blade V7 di Malaysia ?

RM 699 sahaja ! tetapi untuk promosi dalam tempoh tertentu harga menjadi RM 499. Korang boleh dapatkan dengan harga promosi jika korang membeli dengan Lazada . Boleh lah ke laman web Lazada .

Boleh Selfie ke dengan ZTE Blade V7 Lite ?

Penggemar Selfie pastinya korang tertanya-tanya , mampukah telefon bimbit ZTE Blade V7 Lite ini memberi kepuasan kepada penggemar Selfie ? jawapan aku adalah ya. Dengan camera 8MP di camera hadapan di sertakan pula dengan LED light dibahagian hadapan menjadikan gambar yang di ambil dalam keadaan terbaik .


ZTE Blade V7 Lite
Pendek kata, kalau korang nak telefon bimbit yang  mempunyai ciri-ciri yang aku tulis dekat atas ni, sudah pasti ZTE Blade V7 Lite menjadi pilihan korang. Di samping harganya hanya RM 499, korang sudah boleh memiliki satu telefon bimbit pintar dan yang penting boleh selfie ! hehe untuk maklumat Lanjut, korang boleh layari laman web ZTE Devices .

sekian.

This post is an entry for the InvolveAsia x Lazada MY blogger contest. ZTE Blade V7 Lite and Lazada voucher sponsored by Lazada Malaysia and shopcoupons.
Previous Post Next Post