TIPS MENGELAK DARI TERLALU SIBUK ! ( KHAS UNTUK PELAJAR DAN PEKERJA )


TIPS-TIPS I Setiap hari kit amerungut dengan kerja yang kita lakukan. " aku ni sibuk laah " , " banyak kerjalah " dan sebagainya . Mungkin antara punca kita terlalu sibuk ini adalah kerana kita tidak pandai membahagikan pekerjaan kita mengikut keutamaan .Tugas seorang pelajar tidak lari dari hanya menuntut ilmu, hak bermasyarakat juga perlu di tunaikan . Begitu juga dengan tugasan di tempat kerja .

Jadi mungkin kerana terlalu sibuk untuk mengejar dua-dua sekali, maka kita akan tercicir salah satu dan menyebabkan kita stress dan merungut . korang tahu apa pandangan penulis dalam satu entri yang di terbitkan oleh says.com mengenai orang yang terlalu sibuk dengan urusan diri dia. Korang boleh baca di sini .
TIPS MENGELAK DARI TERLALU SIBUK !


Kadang-kadang bila kita terlalu sibuk menyebabkan orang-orang yang di sekliling kita merasakan kita ini terlalu over dalam bekerja dan dalam kita bermasyarakat. Contoh dalam entri says.com ada menyatakan satu situasi, kerana terlalu sibuk, tengok bola di stadium pun nak bawa laptop .nampak tak , kalau kita tak uruskan dengan sebaiknya, maka kejadian-kejadian yang di sebutkan dalam entri tu akan berlaku kepada kita.

Jadi , aku terfikir satu konklusi, kalau kita nak elakkan sibuk dalam study atau pun pekerjaan, kita kena bezakan setiap pekerjaan yang kita buat hari-hari itu mengikut keutamaan. Selepas itu, kita hanya perlu menyelesaikan pekerjaan-pekerjaan tersebut mengikut tarikh yang di tetapkan. tidak lah nampak macam semua kerja nak kena siapkan satu hari kan .
TIPS MENGELAK DARI TERLALU SIBUK !

Selain itu, hidup kita juga akan kembali ceria dan happy. Pasti orang di sekeliling kita juga akan rasa happy dengan perubahan yang kita buat. ingat ! jangan takut untuk berubah !. hehe

sekian.

P/s : Bermanfaat juga entri says.com yang aku share tu. haha seronok baca,  Ada gambar lagi. hehe korang nak baca, korang klik lah link yang aku bagi tu yer. :)

Previous Post Next Post