INSURANS : APA MAKSUD INSURANS ? !

APA MAKSUD INSURANS I Aku tertarik untuk berkongsi pembacaan aku pada hari ini mengenai Insurans . aku suka ceritakan perkara yang mudah korang faham dan tidak susah untuk dihadamkan. baik, kita mula apa maksud Insuran terlebih dahulu .

INSURANS : APA MAKSUD INSURANS ? !

Apa Maksud Insurans ?

Insuran Bermaksud pemindahan / Pengurusan Risiko terutamanya risiko kerugian kewangan dari satu unit kepada unit yang lain (Syarikat Insuran ) . Jika kita berlaku kemalangan atau sakit, Pihak Insuran akan membayar kepada kis kos rawatan tersebut.

Cumanya kita kenalah bayar dahulu mengikut kadar(bayaran primium ) yang di tetapkan oleh syarikat Insurans . Aku nampak sistem insurans ini sering di guna pakai oleh rakyat Malaysia, terutama dalam menerima rawatan yang berstatus mahal di hospital-hospital swasta .

Apa kelebihan Insurans ?

Banyak juga kelebihan kita ada insurans ini,antaranya adalah menyediakan wang apabila kita perlukan .terutamanya ketika kita sakit . Selain melindungi kewangan keluarga dan juga sebagai tabung persaraan kepada kita.

Insyaallah , nanti aku update lain sebagai tambahan mengenai Insurans . Aku bukan nak promote Insurans , aku cuma kongsikan definisi dan maklumat mudah mengenainya.

Kita jumpa lagi di entri lain !

sekian.

p/s : aku bac kelebihan insurans ni, dia akan bantu kita bila kita sakit atau mati. terutamanya untuk orang yang tersayang . Penuhi masa sebaiknya dengan keluaraga. Buat aktiviti indoor yang tidak guna duit ini bersama.insyaallah bahagia. korang tengok sini .


Previous Post Next Post