CARA VERIFIED END TO END ENCRYPTION WHATSAPP !


CARA VERIFIED END TO END ENCRYPTION WHATSAPP ! I Ramai yang mengadu hari ini berkaitan dengan aplikasi whatsapp yang baru di update. Katanya kena Scan Code dulu baru boleh tengok message . Aku pun taklah beberapa pandai sangat bab-bab ni . Aku sempat baca dari blog ini  mengenai Cara nak Verified End To End Encryption .

CARA VERIFIED END TO END ENCRYPTION WHATSAPP !
gambar sumber amanz.my






















Jadi aku kongsi kan step yang blogger tu kongsikan, korang try dulu mana tau menjadi. aku dah try dekat whatsapp aku tadi , 

Langkah -langkah Verified End to End Encryption Whatsapp :

1. Buka Whatsapp korang .
2. Buka chat kawan / group korang yang korang nak check korang ni encrypt atau tidak .
3 Buka info sama ada group info atau friend info . ( korang tap nama kawan/ group korang ) .
4.kalau kawan yang korang mesej tu ada dengan korang, Scan Qr code itu atau compare number 60 digit number yang ada dekat screen tu .
5. Kalau tak ada kawan dengan korang, korang boleh hantar 60 digit number korang tu melalui SMS atau email dekat kawan korang . * guna button share yang ada .

step share code :

Korang Share through sms atau Email, lepastu klik number-number yang tertera tu dan call. dia akan verified korang punya code tu .

**make sure korang update dulu whatsapp korang tu ya !

Kalau ada cara yang lagi mudah, korang share dekat ruangan komen ya, setakat ni aku guna cara ni ja. kalau korang tak faham apa yang aku explain ni. korang boleh ke laman web Whatsapp - https://www.whatsapp.com/faq/en/general/28030015

Kalau tak verified whatsapp tak pe ka ?

Jawapannya tak pa , cumanya whatsapp korang dengan orang-orang tersayang mudah terdedah kepada Scam,hack dan sebagainya .tujuan verified adalah untuk menjaga kerahsiaan dari third party . itu jer. :)


Semoga bermanfaat !

sekian.

Previous Post Next Post