NOSTALGIA ZAMAN KANAK-KANAK : KARTON APA YANG KORANG MINAT ?


NOSTALGIA I Bila kita sebut pasal zaman kanak-kanak, pastinya zaman kanak-kanak kita berbeza berbanding dengan zaman sekarang. kalau kita mampu berbangga dengan zaman kanak-kanak kita sudah pasti, anak-anak zaman sekarang juga berbangga dengan zaman kanak-kanak mereka.


NOSTALGIA ZAMAN KANAK-KANAK : KARTON APA YANG KORANG MINAT ?




Selain mengimbau kenangan mengenai permainan yang pernah kita main dahulu, rancangan karton kegemaran juga pasti mendatangkan satu pengimbauan kenangan kita zaman kanak-kanak dahulu. Zaman dahulu mana ada boboiboy kaan. upin-ipin pun tak lahir lagi. hahaha

NOSTALGIA ZAMAN KANAK-KANAK : KARTON APA YANG KORANG MINAT ?Image result for Tom and jerry
Zaman dahulu, mungkin dalam tahun 90 an macam tu, siapa tak kenal dengan Karton Ucop Santorian  , Tom and Jerry , Chip and Dale ? haha mereka lah yang menghiburkan zaman kanak-kanak kita dahulu. telatah yang di tunjukkan mereka membuatkan kita menanti setiap episod mereka di akca televisyen.

NOSTALGIA ZAMAN KANAK-KANAK : KARTON APA YANG KORANG MINAT ?
Selepas itu barulah datang doraemon, Shin chan ,Chibi moroku chan . Oh ya aku hampir terlupa dengan Sabrina the animated series ,kisah seorang kanak-kanak perempuan yang pandai bermain silap mata dan di temani oleh kucing hitamnya. masa dulu rajin gak aku follow cerita tu.

NOSTALGIA ZAMAN KANAK-KANAK : KARTON APA YANG KORANG MINAT ?

Tak masuk lagi totally spies dan macam-macam lagi rancangan karton pilihan ketika kecil. Ultraman yang dah banyak siri tu menceriakan zaman kanak-kanak yan glahir pada tahun 90 an dan 80 an. Aku ingat lagi dulu, setiap sabtu di NTV 7 bermula jam 8 pagi sampai 12 tengah hari , penuh dengan rancangan kartun.duduk melangutlah dulu depan tv. hehe

Korang cuba tengok dalam entri ni, banyak lagi karton yang aku tak senaraikan dalam entri aku ini tetapi depa sebut. mungkin katoon tu aku tak tengok kot. hehe korang cuba usha dan boleh tengok siapa yang minat karton-karton zaman dulu-dulu. termasuk jugak lah yang aku senaraikan ini.

Serius , mengimbau nostalgia zaman kanak-kanak dulu. Yang pasti masing-masing akan menghargai masa kanak-kanak masing-masing . Jangan lah ada yang membandingkan zaman kanak-kanak dahulu dan sekarang. sebab apa ? sudah pasti zaman mereka dan kita berbeza. senyum dan terus memerhati.

sekian.

p/s : kalau korang tak bukak lagi link yang aku bagi dekat ats. korang boleh bukak dekat sini . Rugi tak mengimbau kenangan zaman dulu-dulu. hehe mana nak tau boleh share dengan anak-anak kita ker.. ehh anak-anak korang. haha


Previous Post Next Post