NASI LEMAK : SEBAB APA NASI LEMAK SIHAT UNTUK DI MAKAN !

NASI LEMAK SIHAT UNTUK DI MAKAN I Hari ini heboh di media sosial mengenai laporan Majalah The Time mengenai 10 sarapan yang sihat . Kerana apa boleh heboh samapi viral hari ni ? sebabnya sarapan rakyat malaysia di letakkan di No 9 dari 10 sarapan yang sihat. Apa yang menjadi sarapan rakyat malaysia itu ? jaawapannya nasi lemak.


Kenapa Nasi lemak di katakan menu yang sihat.Sebabnya, nasi lemak di perbuat dari santan kelapa , ada timun ada telur ,kesemua ini membantu membekalkan nutrient dalam badan . Selain itu, kepedasan chili dalam sambal juga mampu meningkatkan metabolism badan seterusnya membuatkan kita menjadi kurus atau mampu mengurangkan berat badan.

kalau korang tak percaya boleh baca artikel dekat bawah ni.

NASI LEMAK : SEBAB APA NASI LEMAK SIHAT UNTUK DI MAKAN !

Ada betulnya juga artikel ini, cumanya setiap benda yang berkhasiat jika di ambil secara berlebihan akan still menyebabkan kemudaratan. Masalah rakyat malaysia sekarang ni adalah makan terlebih dari yang sepatutnya sebab itu susah nak kurus atau susah nak sihat. 

Makan kena mengikut kadarnya, bukan ikut nafsu. Kalau makan sikit ,cepatlah kurus. kalau makan banyak dan istiqomah makan banyak, macam  mana nak kuruskan. Sebab itu ada sesetengah pihak menyangkal dengan mengatakan nasi lemak menggemukkan. apa pendapat korang yang makan nasi lemak tiap-tiap hari. ?

huhu komen sikit. boleh aku tahu pendapat korang betul tak ?

sekian.

p/s : media tempatan hanya menyiarkan  mengenai Nasi lemak ini sahaja. sebaliknya Majalah The Times juga telah menyenaraikan malaysia berada di tangga no dua dalam negara-negara yang bermasalah dari segi rasuahnya. dan di nyatakan juga mengenai 1MDB dalam artikel itu kalau tak percay korang baca the Time - http://time.com/4262897/five-facts-globa-corruption/

Previous Post Next Post