BLOG THE MALAYSIAN INSIDER DITAMATKAN PERKHIDMATAN !


BLOG THE MALAYSIAN INSIDER  I akan mula di tutup bermula jam 12 tengah malam ini . Ia berikutan beberapa kandungan dari blog tersebut di katakan salah dan kabur dari segi kesahihannya. Keputusan tersebut di buat oleh SKMM yang mengambil tindakan terhadap penutupan tersebut .

Dalam laporan lain , The Malaysian Insider itu di tutup di sebabkan nilai komersil bukan kerana kerajaan ingin menyekat kebebasan bersuara . itu sumber kenyataan bagi statement di atas korang boleh rujuk artikel dari bharian online --> ( Pautan 1 ) ( Pautan 2 ) .

Tutup TMI

Komen aku , kalau betul-betul bersalah, maka jatuhkan hukuman .tetapi kalau sekadar nak tutup kelemahan kerajaan, aku rasa tak patut . Kalau berita itu betul, kerajaan kena keluarkan bukti untuk menyangkal segala dakwaan yang di keluarkan. Bukan dengan hanya menggunakan undang-undang untuk menutup keaiban sendiri.

Zaman sekarang, rakyat perlukan bukti , Zaman media sosial perlu di jawab dengan media sosial . Cumanya aku tertarik dengan statement yang ke dua , TMI ditutup kerana nilai komersil . Mungkin sudah tiba masanya mereka berhenti . tetapi aku yakin, mesti ada yang lebih baik akan berlaku selepas ini. Mereka terpaksa menutup TMI kerana kekurangan dana dalam meneruskan TMI.


Selepas ini , rakyat malaysia kena cari medium baru untuk mendapat maklumat yang tidak berat sebelah yang memihak kepada sesetengah pihak. Mungkin juga akan ada portal berita yang baru ? mungkin, sebab ini media sosial. tak lekang dari segala konspirasi dan juga kejutan.Terima Kasih TMI atas tugas anda menyampaikan berita kepada rakyat malaysia.

Semoga berita yang di sampaikan itu semuanya sahih dan benar.

sekian .
Previous Post Next Post