15 GB DATA : BERAPA JAM BOLEH BERTAHAN ?


INTERNET LAJU DAN POWER I Pengguna Internet sama ada melalui telefon bimbit mahupun laptop atau seangkatan dengannya pasti mementingkan jumlah Quota internet sebelum melakukan langganan dengan syarikat-syarikat telco tempatan. U mobile, Celcom,Yes ,Maxis dan banyak lagi syarikat telco yang menawarkan khidmat internet kepada pengguna dalam negara kita.

Macam aku personally menggunakan Celcom untuk Phone dan YES untuk wifi di rumah. setakat ni, aku berpuas hati dengan khidmat mereka.cumanya YES sebelum ni agak teruk dan slow sehinggalah kami decide untuk upgrade ke 20 gb sebulan. baru laju.

u mobile new plan

Cumanya kali ini aku nak bawakan promosi yang di lakukan oleh Umobile !


  • 15gb data berharga RM 70 dengan plan P7O Postpaid plan
  • Unlimited call ke semua rangkaian .


Dengan 15 gb data korang boleh :

dengar 105 jam lagu di spotify .
Boleh tonton 20 HD movie di Youtube
menonton drama siri di Netflix selama 15 jam .

Sebenarnya ada banyak lagi perkara yang korang boleh buat dengan 15gb data . Korang boleh rujuk Link ini untuk maklumat lanjut. Selain itu,dalam link tersebut korang juga dapat tengok promosi iklan Umobile yang aku tulis dekat atas ni.

Aku pun rasa macam nak tukar ke U mobile balik. dua tahun lepas aku suka pakai Umobile sebabnya internet dia selalu lebih berbanding telco lain. hahaha mungkin dengan plan baru ni aku boleh pakai untuk second phone aku nanti. rugi kalau tak grab benda ni kan.

Korang  usha lah link yang aku bagi tu, sebab mungkin korang tak nampak lagi dengan 15gb data korang boleh buat apa kan. tak kan hanya online facebook ,twitter dan lain-lain jer kan. aku nak cerita pun macam tak kena jer .lebih baik korang tengok sendiri dekat link ini.

sekian.

p/s : aku suka umobile sebab kaler oren. hehehe
Previous Post Next Post