Kakitangan NSTP Meninggal Dunia ketika Baca Al-Quran !

Kakitangan NSTP Meninggal Dunia ketika Baca Al-Quran
gambar sumber : harian Metro .

Meninggal Dunia ketika baca Al-Quran I Seorang Kakitangan New Straits Time (NSTP ) meninggal dunia ketika membaca al-quran  . Kejadian berlaku di Sebuah surau , Almarhum di katakan terkena serangan jantung . Beliau pada mulanya membaca al-quran bersama rakannya di surau tersebut .

Bertapa mulianya orang yang meninggal dunia ketika baca al-quran . Sebaik-baik kematian. kita yang hidup ini belum tentu akan mati dalam keadaan sedemikian. Betullah kata seorang ustaz, harta pangkat tidak menjamin seseorang itu akan meninggal dalam keadaan beriman kepada Allah.

Jangan kerana kita kaya, kita kufur pada Allah. dan jangan pula kerana kita miskin, kita kufur dengan Allah. Kematian satu perkara yang pasti, peringatan tuhan kepada kita setiap hari . semoga kita mengambil iktibar dari apa yang berlaku sekeliling kita.

Doakan yang baik-baik sahaja untuk kita dan teman-teman kita. semoga kita berbahagia di dunia-dan di akhirat ! semoga kita di tempatkan dalam kalangan orang yang beriman dan beramal soleh di sana kelak . aamiin.

al-fatihah.

sekian.
Previous Post Next Post