PUNCA KENAPA FOLLOWERS BLOG BERKURANGAN SECARA TIBA-TIBA !



PUNCA FOLLOWERS TURUN MENDADAK | Baru-baru ini , heboh dalam kalangan blogger apabila followers blog kita semua termasuk aku berkurangan secara mendadak. Sehinggakan ada yang menangis sebab follower berkurangan. haha okay itu aku melawak. hehe

Rupa-rupanya, punca sebenar follower berkurang adalah kerana mulai 11 January, semua follower blog kita hanya akan di benarkan follow blog (Sign in ) dengan menggunakan account google sahaja. Sebelum ini, ada pelbagai cara untuk follow blog kita iaitu dengan pelbagai account boleh di gunakan.

google.com

Ada yang mendaftar ( sign in ) dengan account twitter dan sebagainya. Blogger.com juga mengingatkan yang akan ada pengurangan dari segi follower blog setelah mereka membuang follower blog yang meng follow blog ( sign in) dengan account selain google account.

Nampak macam agak rumit, tapi itulah sistem yang kita kena ikut selepas ini. korang boleh juga bagitau follower korang yang beribu raban tu ya. Kalau yang ada follow blog aku pakai account (sign ini ) selain google account, mohon follow balik ya . kali ini pakai google account tau.


Risau juga pada mulanya, bila followers blog tiba-tiba hilang. ingat readers blog aku merajuk dengan aku. hahaha rupa-rupanya sebab ini. tak apala. sebab tu aku bagitau dekat sini. supaya memudahkan korang untuk bagitau follower korang.

macam ceo google dah aku ni. hahaha nah pengumuman dari google untuk blogger berkenaan apa yang aku bebelkan dekat atas. ( Link ini ) . oklah, jangan lupa follow balik dengan sign in menggunakan google account ya.  haha

oh ya, ada beza follow google+ account dengan follower blog tau . yang aku maksudkan atas ni adalah follower blog. macam dalam gambar atas bawah ini

Follower blogger
alternatif sebelum ini , macam gambar di bawah, kita boleh sign in/connect dengan account lain.

Follower blogger

mulai satu julai, hanya sign in dengan google account sahaja. aku harap korang faham la kan penjelasan mamak keling ni. hahaha. kalau tak faham boleh baca link yang aku bagi tu. moga membantu.

sekian.

jangan sedih2, abam kan ada. haha
Previous Post Next Post