Ciri-Ciri Bos yang IDAMAN !


6 BOSS YANG TERBAIK I Selalunya, bila bekerja sebagai orang bawah , kita akan takut atau paranoid dengan boss. ada yang takut dengan boss yang garang dan ada juga yang takut boss yang jenis kedekut dan macam-macam lagi. kali ini aku senaraikan 3 ciri boss yang di kehendaki oleh orang bawah .

ck6omh9wwaawfb2

1. Peramah

perkara atau ciri ini sepatutnya berada di number 2 . tapi aku sengaja letak number satu sebab tak nak korang terlalu berharap kepada bos yang banyak duit. Bos yang peramah dan orang cakap mesra alam dengan anak-anak buah membuatkan mereka sanggup bekerja lebih lama dengan syarikat.

2. Pemurah

" Boss nak bonus ! " " okay " itu yang di impikan oleh semua orang bila dok mintak bonus dari bos masing-masing. hehe tapi kena ingat kondisi syarikat dahulu, baru minta bonus. kadang-kadang bos tak mampu nak bagi sbb kondisi syarikat yang meruncing. jadi kita sebagai pekerja kena la banyak memahami situasi di sekeliling.

3. Pemaaf

Bila buat salah, kita sentiasa akan memeohon maaf, baik boss ataupun pekerja. bila buat salahm mengaku salah dan minta maaf. tidak jatuh kedudukan seorang bos jika dia meminta maaf atas kesalahannya.



haaa, korang dah baca kaan. antara 3 point yang aku bagi ini, korang rasa mana yang patut letak no 1,2 dan 3 . ce kongsi dengan aku. hehehe . oh yaa.aku nak perkenalkan dengan korang kepada 6 bos yang berjaya memikat hati pekerjanya. semoga bermanfaat untuk kita, baik yang bekerja bawahan atau pun atasan.( klik sini )

baca tau, tak rugi pun kalau baca. sebab dia membantu kita menjadi lebih baik. kalau kita tak ubah diri kita dengan menjadikan orang lain sebagai inspirasi. nak buat apa lagi ? nak duduk di posisi yang sama je tanpa ada perubahan ? korang yang menilainya. hehe

sekian. ^^

Previous Post Next Post