Keutamaan Merawat Wanita !

Keutamaan MERAWAT WANITA I  Sejak dua tiga menjak ni, isu aurat wanita ketika bersalin menjadi buah mulut masyarakat netizens.ada yang setuju dan ada juga yang membangkang.cumanya kali ni aku tak lagi bercerita mengenai aurat wanita ketika bersalin kerana aku masih belajar dan memahami situasi. huhu



Dalam aku dok buat kajian, aku terjumpa mengenai keutamaa merawat wanita. yang menjelaskan bahawa ,seorang wanita itu perlu dirawat oleh siapa dahulu. Islam menggariskan beberapa alternatif untuk penganutnya.Jadi, kita yang muslim ni,hanya perlu ikut sahaja. mudah kan.


Keutamaan untuk merawat wanita diberikan mengikut keutamaan tersebut: –

1) Doktor muslimah yang thiqah
2) Doktor lelaki muslim.
3) Doktor wanita non-muslim.
4) Doktor lelaki non-muslim. Tu pun kalau semua yang dalam susunan diatas takde.

aku petik keutamaan merawat wanita ini dari doktor Farhan Hadi. dalam blog ini. Aku kongsikan kerana aku nak kita semua tahu,betapa ISLAM menjaga kaum wanita. bangga lah wahai wanita, korang hanya perlu follow ja. Insyaallah .

kaum lelaki pula memainkan peranan untuk menyokong dan membantu perempuan. Kalau suami kata , isteri akan ikut cakap suami. kalau suami pun buat endah tak endah . macam mana isteri nak ikut. dan sebagai konklusinya, keutamaan merawat eanita ini bukan sahaja terpundak kepada isteri semata, ia juga perlu di peraktikkan kepada ibu, adik dan kakak kita. semoga aurat ahli keluarga kita terpelihara. Insyaallah

sekian.

Related Posts

Previous Post Next Post