3 STEP PERSEDIAAN UNTUK TRAVEL !

3 STEP UNTUK TRAVEL ! I Koraanggg ! Mesti dalam otak korang tengah fikir nak p mana la cuti nanti . betul tak ?? haa tengok, kan betul apa yang aku cakap ni, jadinya aku nak share 3 step untuk korang guna sebelum travel nanti. moga bermanfaat ! Berikut merupakan 3 Step Persediaan untuk Travel .

3 STEP PERSEDIAAN UNTUK TRAVEL !
gambar sumber google image


3 STEP PERSEDIAAN UNTUK TRAVEL !

1. Perancangan .

Perancangan mestilah rapi. Mesti meliputi beberapa aspek contoh, peta kawasan yang hendak di lawati. kemudian kos pergi dan balik. kenderaan pergi ,ketika dan balik . dan yang paling penting survey tempat makan halal di tempat yang anda nak tuju.



2. Ticket

Lepas dah ada perancangan, maka korang book ticket atau beli ticket bas kalau yang travel dalam malaysia sahaja. atau korang drive sendiri ke. haa, penting untuk take note  perkara tadi supaya kita tak terlambat dan tersesat dalam percutian.

Korang boleh tengok Jadual Flight dekat sini  sebab ada promo sempena CUTI >> KLIK SINI



3 STEP PERSEDIAAN UNTUK TRAVEL !


3. Travel

Dah beli ticket bagai, apa lagi tunggu, p travel laaa.. start your journey !

Perjalanan atau Travel yang baik adalah di dahulukan dengan perancangan yang rapi. kalau nak backpacker sekali pun, pastikan ada perancangan. Bukan apa,pengalaman di tempat orang nanti ,kita tak tahu siapa yang baik atau jahat.Bukan nak suruh korang sangka buruk, cumanya untuk keselamatan bersama.

Ingat Pesan Nabi, kalau merantau jauh, beli lah hadiah untuk orang tersayang kita .* lebih kurang ayat dia macam tu. Semoga perjalanan kita di berkati . Doa Orang Musafir itu mustajab .^^ Jadi banyakkan doa ketika bermusafir :)


sekian.


Previous Post Next Post