Type something and hit enter

author photo
By On
Jangan Buat Perkara Yang Boleh Menimbulkan Fitnah. Sepanjang minggu ni, banyak sungguh isu dan berita yang salah disebarkan di media sosial. ada juga perlakuan manusia yang menyebabkan fitnah berlegar-legar bersamanya.

aku tak pandai nak main ayat berbunga-bunga ni..
hahaha

senang cakap,
hidup kita ni , kita kena tanam satu perkara.

" apa yang aku buat, jangan timbul fitnah terhadap ISLAM "


aku terfikir nak tulis benda ni sebabnya sekarang ni makin ramai yang buat benda-benda bodoh di media sosial.

Jangan Buat Perkara Yang Boleh Menimbulkan Fitnah
Jangan Buat Perkara Yang Boleh Menimbulkan Fitnah


ada tu sampai kena kutuk dan kena kecam..

aku tak kisah kalau yang kena kecam tu orang sahaja...

tapi yang aku kesah adalah bila orang mula sebut " islam ajar macam tu koot "...

haaaa... ini sudah melampau..

jangan sebab benda buruk yang kita buat, ISLAM yang di caci...

ingat tau...
sebagai penganut agama islam,

kita kena jaga maruah diri dan agama kita..

jangan biar orang lain sibuk mengata dan menfitnah kita..

lagi buruk bila, kita yang menjadi punca orang memfitnah agama kita.

aku nanti Allah Marah..
itu jaaa..

Bila dah masuk Islam,
bila kita bawa imej islam..

pastikan benda yang kita bawa dan lakukan adalah apa yang Islam suruh...
tinggalkan perkara yang islam larang..

jaga maruah agama ni bukan public figure sahaja yang kena jaga..
kita yang biasa-biasa ni pun kena jaga..

kadang-kadang , akhlak kita dalam masyarakat pun boleh menimbulkan fitnah jika kita tak jaga betul-betul..

faham kan apa yang aku nak sampaikan..

aku bukan nak ulas isu yang berlaku, cumanya aku nak bagi peringatan dan teguran sahaja.
jangan diulang kisah lama ya.

bahaya tau kalau benda maksiat yang kita buat tersebar dekat internet..
sebab benda tu akan terus kekal dan akan diulang-ulang banyak kali nanti..

sampai bila-bila orang akan tengok benda tu..
moga dosa kita diampunkan oleh Allah. Aaaamin

semoga perkongsian aku kali ini bermanfaat. insyaallah..


1 comments:

avatar

setuju sangat
kadang2 ramai yang suka nak buat sesuatu tu jadi besar sebab nak publisiti
minta kita dijauhkan dari melakukan perkara yang sama :)

Click to comment