Budak Usia 2 Tahun Ini Sudah Hafal 42 Surah. Kita Bagaimana ?


Budak Usia 2 Tahun Ini Sudah Hafal 42 Surah. Kita Bagaimana ?



Harini viral mengenai seorang kanak-kanak baru berusia 2 tahun dah mula menghafal Al-Quran.
2 tahun weh.

kecil lagi tapi lidahnya tak berhenti menyebut ayat al-quran.

setakat ni adik Ahmad Ziyyad Mohd Zahir sudah menghafal 42 surah termasuk semua surah dalam juzuk 30.

korang nak tengok video dia mengaji?

ni dia video dia .




video dan gambar sumber MetroTV .

hebatkan didikan mak dan ayah adik ni .

cara mereka buat adalah dengan memperdengarkan bacaan alquran sejak dari dalam kandungan sampailah sekarang.

ibu dan bapa ziyyad mula perasan yang dia mula nak membaca adalah bila mulutnya terkumat kamit bila mereka baca ayat alquran.

ketika itu adik ziyyad baru berusia 11 bulan.

hebatkan.
kita doakan agar semua zuriat kita mampu menjadi seperti ziyyad ni.

semuanya kena bermula dari ibu bapa.
kalau kita pun dok dengar lagu ja.

mestilah anak-anak pun akan buat benda yang sama kan.
kita ibu bapa yang mainkan peranan dalam mencorakkan anak-anak kita.

tahniah buat ibu ( Nurul Shahida Lukman, 27 ), ayah (Mohd Zahir Mohamad Noor Sabri, 30) dan ziyyad kerana mempunyai ziyyad yang hebat ni. 

sebak pula bila terfikir diri sendiri yang dah tua ni pun tak hafal lagu alquran. itu pun berangan nak masuk syurga.

semoga allah ampunkan kita semua.
Amin.

2 ulasan:

  1. Ya Allah... Sejuknya kan bila anak sekecil ini mampu menghafal ayat alquran. Alhamdulillah dan tahniah kepada kedua ibubapa Ziyyad yg berjaya mendidik anaknya.

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.