VIRAL !! 11 SOALAN UNTUK IBU DAN AYAH SEBELUM BUAT KEPUTUSAN HANTAR ANAK KE SEKOLAH

21 November 2017

Anak korang baru nak masuk sekolah ?
tapi masih takut-takut nak hantar anak.

takut dia tak boleh survive ?
risau dia buat hal dekat sekolah ?

tak yakin ?
tak mau lah lagi, dia masih muda.

11 SOALAN UNTUK IBU DAN AYAH SEBELUM BUAT KEPUTUSAN HANTAR ANAK KE SEKOLAH

kecik lagi,
takut nanti dia tak bercakap dengan orang lain.

dia kena buli ke.
menangis ke ?

trauma lah,
bahaya tau !!

ini semua solan yang berlegar di minda ibu dan bapa bila nak hantar anak buat kali pertama ke sekolah. macam mana nak atasi benda ni ?

korang jawab soalan ni .

jawab di sini .

dah jawab ?
jawab dulu ya.

kalau semua dapat dijawab dengan betul,
maka anak korang dah bersedia untuk ke sekolah.

jadi jangan risau dengan diorang.
pandailah diorang sesuai kan diri.

kita hanya mampu beri sokongan dari jauh.
kuatkan semangat dia untuk ke sekolah.

insyaallah dipermudahkan urusan.

kalau ada soalan yang masih belum ada jawapan ?
itu korang kena pastikan ia dijawab dulu.

contoh ada beberapa soalan macam memerlukan perancangan dan sebagainya. itu korang letak dalam planner korang elok-elok.

nanti bila tiba masanya, jawab soalan tu ya  .
soalana apa tu ?

hehe baca dekat link yang aku kongsikan tu ya.
penting sangat untuk ibu dan bapa faham benda tu ya.

selamat menjawab !!
hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kataubaid© .