Rangka Manusia Dalam Tempayan ditemui di Tronoh

26 Oktober 2017

Hai korang, jangan terkejut dengan cerita rangka manusia dalam tempayan ni tau. sebabnya ia pernah dilaporkan sebelum di harian metro. jadi aku nak kongsikan dengan korang mengenai kejadian yang berlaku di Tronoh Perak ini.


Rangka Manusia Dalam Tempayan ditemui di Tronoh


Kelmarin, pekerja TNB yang tengah buat penyelenggaraan di kawasan tersebut menjumpai 4  tempayan yang berisi rangka manusia. mula-mula ingat kes jenayah lah kan.

tapi rupanya buka, rangka tulang tu dikatakan telah berusia lebih puluhan tahun. dari segi tulang pula ada bahagian yang terdapat lebihan tulang setelah dibuat uji kaji oleh Pakar Patologi Hospital Raja Permaisuri Bainon .

Menurutnya, siasatan di tempat kejadian mendapati empat tempayan itu berada di antara tiang elektrik di atas puncak bukit dikelilingi ladang sawit serta terdapat lombong lama yang sudah tidak beroperasi lebih kurang 17 tahun dan jirat Cina terletak 10 kilometer dari lokasi penemuan itu

Sumber Berita : https://www.hmetro.com.my/utama/2017/10/276914/rangka-puluhan-tahun-dulu

Tulang-tulang pun dah reput dah macam dalam laporan tu . kira dah lama dah lah dalam tempayan tu. tapi kenapa dalam tempayan ?

jadi terlerai dah sudah misteri rangka manusia dalam tempayan tu. aku ingat ada kes pembunuhan lagi. hehehe

jangan buat spekulasi dah tau lepas ni. hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kataubaid© .