VIRAL DUNIA DI KEJARNYA, AKHIRAT TAK BUAT APA

29 September 2017

 Hidup manusia sentiasa akan jadi sementara. sampai masa kita akan kembali kepada Nya.

Kenapa di suruh kejar dunia dan juga kejar akhirat.

ada satu kata - kata yang aku tak pasti ia hadith atau tidak.

" bekerjalah kamu seperti kamu akan hidup selama-lamanya, beribadahlah kamu seperti kamu akan meninggalkan dunia esok "
VIRAL DUNIA DI KEJARNYA, AKHIRAT TAK BUAT APA
VIRAL DUNIA DI KEJARNYA, AKHIRAT TAK BUAT APA 

DUNIA DI KEJAR, AKHIRAT TAK BUAT APA


kita ni hidup selalu kita kejar dunia, akhirat yang pasti kita selalu tinggal. kita sibuk kerja, kadang-kadang tu lupa perintah tuhan.

aku pun bukan baik sangat, sekadar kita nak ingatkan antara kita.

bila kita ingatkan barulah kita sedar kesalahan kita. betul tak?

semua pekerjaan yang kita buat ada hubung kait dengan akhirat.

sebab tu jangan sibuk kejar dunia, sampai akhirat kita tinggal.

ada satu berita yang boleh kita jadikan ikutan.

rujuk pautan ini.

ya, setiap hari kita boleh buat macam tu. macam yang di sebutkan dalam artikel itu.

cara mudah kita nak top up amal ibadah kita.

cumanya kita ja yang tak tau.

kita kan sibuk dengan dunia.

kitakan dah makin lupa dengan akhirat.

semoga dengan perkongsian dari artikel terbabit menyedarkan kita mengenai kepentingan akhirat mengatasi kepentingan dunia.

nak kejar dunia boleh sangat, tapi jangan lupa akhirat.

bacalah artikel tu. berguna untuk kita semua.

maaflah aku berletiaq pula hari ni.

hehehe

1 ulasan:

Kataubaid© .