[ VIDEO ] INI JAWAPAN RAKYAT MALAYSIA MENGENAI PELBAGAI KAUM

Malaysia sebuah Negara pelbagai kaum. Pelbagai kaum bermaksud dalam satu kawasan atau negara mempunyai lebih dari satu bangsa dan kaum.

Malaysia terdiri dari kaum Melayu, Cina , India dan lain-lain menjadikan kita sebuah negara kepelbagaian kaum yang unik.

Pernah tak kita merungut sebab kekurangan yang di hadapi oleh bangsa kita tersendiri ?
[ VIDEO ] INI JAWAPAN RAKYAT MALAYSIA MENGENAI PELBAGAI KAUM
[ VIDEO ] INI JAWAPAN RAKYAT MALAYSIA MENGENAI PELBAGAI KAUM


tak pernah kan, sebabnya kita tahu bila kita usaha lebih, pasti kita akan berjaya.

Aku nak kongsikan satu video sempena hari malaysia.

Video ni betul menyentuh perasaan aku.

kita anak malaysia tapi kita tak sayangkan malaysia.

patut kah kita ada rasa macam tu?

kita sembang ni pasal negara, bukan politik. yah, politik boleh bertukar pimpinan tetapi negara tetap kekal sampai bila-bila.

berbalik pada video yang aku maksud kan.

Mula-mula aku tengok video ni, aku rasa mesti ada yang racis dengan kaum di malaysia.

korang tau apa yang jadi ?

Tengok video di sini .

Terkejut tak ?

Sayang ?

ya sayang pada negara, membuatkan mereka berkata sedemikian rupa.

kalau korang dah tengok video tu mesti faham sangat apa yang aku cakap kan.

Kita hidup di Malaysia dengan pelbagai kaum. jadi kena saling hormat menghormati di antara satu sama lain.  semoga video ini memberi kesedaran kepada kita mengenai sebuah negara bernama Malaysia yang mempunyai pelbagai kaum ini.

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.