Social Media

Resepi Telur Dadar Mayonis Mudah Dan Cepat

Resepi Telur Dadar Mayonis Mudah Dan Cepat
Resepi Telur Dadar Mayonis Mudah Dan Cepat




Resepi Telur Dadar Mayonis . Telur dadar ataupun telur goreng bawang adalah dua istillah yang hampir sama. tetapi ramai yang guna istillah telur dadar. aku dekat rumah pakai istillah telur bawang ja. hehe siapa sini suka telur bawang ? sedap dia lain macam berbanding telur mata. kalau korang pergi kedai makan. selalunya telur mata yang depa buat mesti tebal-tebal.

Makan pun sedap je kan . hehe aku suka telur dadar yang ada mayonis didalam dia. tak ramai yang pandai buat tau. aku jer yang pandai. hahaha sebenarnya ni resepi adik aku, dia buat sekali pergghh rasa dia sedap sangat. tu yang aku dah suka tu . hehe


RESEPI TELUR DADAR MAYONIS

Nak masak, kita kena tahu cara masak dia . Jangan main redah nanti jadi hangit baru tau kan. jadi jom aku kongsikan Resepi Telur Dadar Mayonis untuk pembaca blog ini. baca elok-elok tau.

Bahan-bahan :

1. Telur
2. Bawang yang sudah di potong
3. Mayonis
4. Garam

Cara- Cara :

1. Pecah kan telur kedalam mangkuk.
2. masukkan bawang yang sudah dipotong kedalam mangku yang sama. Pastikan bawang di potong kecil-kecil sesuai dengan saiz telur.
3. masukkan mayonis .
4. Gaul kesemua sekali .
5. Masukkan garam dan kacau sehingga sebati.
6. Panaskan minyak ,
7. goreng adunan telur yang telah di kacau tu kedalam kuali minyak yang sudah panas.
8. Tunggu sehingga dia masak.
9. boleh sediakan.
10. silakan makan .

Selesai dah Resepi Telur Dadar Mayonis ini. Mudah jer, sebab nak masak telur dadar ni tak perlu makan masa yang lama. kacau-kacau telur dan terus masak. dah boleh makan kan. hehe korang pernah ke try resepi ni ?


Resepi Telur Dadar Mayonis Mudah Dan Cepat
Resepi Telur Dadar Mayonis Mudah Dan Cepat


Kalau ramai yang tak tahu, apa kata korang share resepi ini dengan kawan-kawan korang. mana tau boleh membantu depa untuk masak sesuatu yang baru. lepas masak nanti , korang komen lah sama ada jadi ke tidak resepi Telur dadar Mayonis ni . hehe kalau tak jadi, boleh aku tolong sikit-sikit.

Entri Sebelum - Tarikh Pelepasan Am Persekutuan dan Negeri Pulau Pinang 2017 .


No comments:

Powered by Blogger.