VIRAL Barang Yang Berguna di Hari Raya

Menjelang hari raya hari ahad ni, maka ramailah yang akan berpusu-pusu pulang ke kampung untuk meraikan hari raya.


Barang Yang Berguna di Hari Raya
Barang Yang Berguna di Hari Raya


Persiapan mesti lengkap untuk mengelakkan pertembungan untuk menggunakan barang yang sama di kampung pada waktu yang sama.

Sebagai contoh, strika . malam raya mesti ramai yang nak guna streka kan. untuk gosok baju jadi nak mengelakkan orang bermasam muka korang bawa satu dari rumah korang.

Bukan apa, nak mudah kan kerja masing-masing.

seterusnya ada beberapa BARANG penting yang korang mesti bawak balik kampung sebabnya dia memang berguna di hari raya.

Korang rujuk pautan ini.

Kira checklist untuk korang yang nak tempuh perjalanan ke kampung.

Baca siap-siap, tengok yang mana tak ada lagi, boleh cari dan masukkan dalam beg.


Barang Yang Berguna di Hari Raya
Barang Yang Berguna di Hari Raya


Yang number 4 tu mesti berguna untuk orang perempuan. kena bawak lebih sebab dia MESTI HILANG punyalah.

hehehe

akhir sekali, buatlah persiapan awal untuk mengelakkan jem dan juga kekalutan sebelum pulang ke kampung. nanti ada pulak barang yang tertinggal nanti. hehehe

Sekian.

2 comments:

  1. extension wire penting gak klu balik kg.. hehe..

    ----
    ERAZ FADLI | Bagi Hadiah Raya Aidilfitri 2017

    http://www.erazfadli.com/2017/06/eraz-fadli-bagi-hadiah-raya-aidilfitri.html

    ReplyDelete
  2. bekas makanan mmg wajib extra... banyak lebihan makanan....boleh simpan....

    ReplyDelete

Powered by Blogger.