Resepi Kuah Kacang Mudah dan Cepat

Menjelang hari raya , 
Aidilfitri yang mulia.


perghh nyanyi lak aku hari ni. hehe ye ye ye ! aku tau nak dekat raya dah kan. Mesti ramai yang dah siap sedia melakukan persiapan hari raya dengan keluarga masing-masing kan. selain dari baju dan juga kelengkapan rumah, kelengkapan perut jangan di lupa. hehe


Resepi Kuah Kacang Mudah dan Cepat
Resepi Kuah Kacang Mudah dan Cepat


juadah hari raya jangan di lupa tau, antaranya adalah KUAH KACANG . Jom aku kongsikan dengan korang mengenai resepi kuah kacang mudah dan cepat.

Resepi Kuah Kacang Mudah dan Cepat


Bahan Bahan :

1. Kacang.
2. Minyak
3. Gula dan Garam.
4. Air secukupnya.
5. Air Asam Jawa .
6. Bawang putih, serai , halia , lengkuas , Bawang Merah.

Cara-cara :

1. Goreng kacang tanpa minyak dan kemudian kisarkan menjadi halus.

2. Tumis bahan-bahan seperti Bawang putih, halia, lengkuas dan bawang merah.

3. Masukkan kacang yang dah di kisar dengan air asam jawa kedalam kuali

4.  Masak bagi pekat .

5. Masukkn garam dan gula secukup rasa.

6. tunggu sehingga nampak macam kuah kacang dan siap !

Mudah jer sebenarnya nak masak Kuah Kacang ni kan.

Semoga entri mengenai resepi kuah kacang mudah dan cepat ini bermanfaat untuk kita semua. Silakan share dengan rakan-rakan anda yang lain. Boleh juga masak kuah kacang ni selain waktu hari raya. hari-hari biasa pun okay je.

Sekian.

1 ulasan:

  1. Menu wajib CCL dipagi raya .. nasi impit bsama kuah kacang

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.