RESEPI KERABU TIMUN MUDAH DAN CEPAT

Advertisemen

Resepi Kerabu Timun. Sekali sekala kita ingat balik apa yang kita pernah masak dulu tak pa kan. hehe kali ini aku nak kongsikan mengenai resepi kerabu timun. Senang ja nak buat KERABU TIMUN ni. korang ikut langkah-langkah di bawah ya.


Resepi Kerabu Timun
Resepi Kerabu Timun

**gambar backgroung sumber facebook.

RESEPI KERABU TIMUN


bahan-bahan :

1. Timun
2. Bawang .
3. Sos chili
4. Gula.
7. Garam

cara-cara :

1. Potong timun kepada dua bahagian. belah di bahagian tengah.
2. potong slice lepas tu.

3. masukkan dalam mangkuk.
3. gaul bersama garam dan gula secukup rasa.
5. kalau nak sedap tambah sos cili dan gaul.
6. boleh di sediakan.

Antara menu yang aku suka adalah Kerabu Timun. Hehehe senang nak buat dan sedap untuk di makan. ada juga yang letak perahan asam jawa dalam kerabu ni. tapi aku punya ni jenis mudah jer. bahan pun tak banyak.

Nak sedap perah limau nipis sikit. perghh.

Aku harap korang sukalah resepi Kerabu timun mudah ni ya. kedua, sorry lah gambar tak ada. sebabnya aku tiba-tiba teringat dan terus tulis dekat korang. hehe nanti dah ada gambar , aku kongsikan ya.

Jom kongsikan dengan rakan-rakan lain.

Sekian .

Advertisemen

Disclaimer: Gambar, artikel ataupun video yang ada di web ini terkadang berasal dari berbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika ada masalah terkait hal ini, Anda dapat menghubungi kami disini.
Related Posts
Disqus Comments